כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

נפרדים מהמנהיג • ארונו של אריאל שרון הוצב היום בכנסת; הלוויתו תתקיים מחר

ארונו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, עושה את דרכו לירושלים ויוצב היום בכנסת • הציבור יוכל לחלוק לו כבוד עד לשעה 18:00 • מחר יתקיים בכנסת טקס אשכבה ממלכתי • סגן נשיא ארה"ב ביידן ושרי החוץ של רוסיה וגרמניה יגיעו ארצה • פורסמו שמות ששת אלופי צה"ל שיישאו את ארונו • ייטמן בגבעת הכלניות שבחוות השקמים, לצד רעייתו • גלריות, טורים וסיקור נרחב

עם אולמרט. צילום ארכיון
עם אולמרט. צילום ארכיון



ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון הלך השבת לעולמו והוא בן 85. שרון, ראש הממשלה ה-11 של ישראל, היה שרוי בתרדמת שמונה שנים לאחר שעבר אירוע מוחי בעת ששימש ראש ממשלה.

ארונו יוצב היום (א) בכנסת וביום שני הוא יובא למנוחות בסמוך לקברה של רעייתו בחוות השקמים.

בשעה 12:00 יוצב ארונו במשכן הכנסת, והציבור יוכל לחלוק לו כבוד עד לשעה 18:00.

פורסמו שמות ששת אלופי צה"ל שישאו את ארונו: הפרקליט הצבאי הראשי דני עפרוני, ראש אגף התכנון נמרוד שפר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים איתן דנגוט, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה קובי ברק, מפקד פיקוד מרכז ניצן אלון ומפקד פיקוד העורף אייל אייזנברג.

עוד בנושא:
סופה של אגדה • בגיל 85, נפטר ראש הממשלה ה-11 - אריאל שרון ז"ל • סיקור נרחב
הגנרל הדגול שהבאיש בזקנותו • סיפור חייו
הפוליטיקאים נפרדים • נתניהו: "מצביא דגול"
העולם נפרד משרון: "גיבור לעמו - כחייל וכמדינאי"
היועצת מספידה - אריק שרון והציבור החרדי • ראיון
מאבד עולמו בשעה אחת: על מנהיג ללא חוט שדרה


למעלה ממאה ניידות ואופנועים של אגף התנועה נערכים לליווי מסע הלוויה של שרון ומתן שירות למשתמשי הדרך. הבוקר, יצאו שוטרי אגף התנועה ב-11 אופנועים ו-3 ניידות מהרבנות הצבאית בשער ירושלים, במחנה צריפין על מנת ללוות את הארון לרחבת הכנסת עד ירושלים, דרך כביש 1.

בשל כך, תנועת רכבים תיחסם לסירוגין. כלי רכב כבד אינם מורשים לנסוע בכביש 1 ותנועתם תופנה לכביש 443.

לציבור העולה לרחבת הכנסת, מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית או בשאטלים אשר יוצאים מרחבת "יד לשיריון" בלטרון.

לא תתאפשר הגעה למשכן הכנסת בכלי רכב פרטיים. לרשות הקהל יועמדו הסעות הלוך ושוב ללא תשלום מחניוני אצטדיון טדי ולטרון החל מהשעה 11:00 בבוקר. ההסעה האחרונה ממשכן הכנסת לחניונים תצא בשעה 17:30. כל דיוני ועדות הכנסת שתוכננו לימים ראשון ושני בוטלו.

ביום ב' 13/01/2014 בשעה 09:30 יתקיים טקס אשכבה ממלכתי במשכן הכנסת. בטקס יישאו דברים נשיא המדינה, ראש הממשלה ,יו''ר הכנסת ובני המשפחה. בטקס ישתתפו גם אורחים בכירים מחו"ל ובהם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שליח הקוורטט וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ראש ממשלת צ'כיה, יו"ר הדומה הרוסי, שר החוץ של גרמניה, שר הפנים של ספרד, שר ההגירה של קנדה ואורחים נוספים. ההשתתפות בטקס הינה למוזמנים בלבד.

בתום הטקס ייצא מסע ההלוויה בשיירה צבאית לעבר חוות שקמים. בדרכו לחווה יעצור מסע ההלוויה בלטרון, שם יערך כינוס מיוחד של פורום מטכ"ל.

בשעה 14:00 יתקיים טקס קבורה צבאי בחלקת הקבר בחוות שקמים. מספר מקומות הישיבה על גבעת הכלניות מוגבל ולכן יורשו להיכנס אליו רק אלה שיקבלו הזמנה למתחם בהתאם לפקודת "חבצלת". הטקס פתוח לקהל אולם הציבור מתבקש להקדים את הגעתו עקב עומסי תנועה צפויים ולהישמע להוראות משטרת ישראל. לא תתאפשר הגעה ברכב פרטי לחוות שקמים ולרשות הקהל יעמדו חניונים והסעות במכללת ספיר ובקיבוץ דורות.

הציבור מתבקש להגיע לכל האירועים ללא נשק.

מנהל בית החולים השיקומי, פרופ' שלמה נוי, הודיע בצער על פטירתו של שרון. "הוא טופל למעלה משבע שנים. היו עליות ומורדות במצבו כשהמשפחה והצוות דיווחו על תגובות מסוימות. הוא ניהל מאבק נגד כל הסיכויים, כולל בשבוע האחרון. היום נדם לבו. במשך כל התקופה שרר שיתוף פעולה מלא בין הצוות למשפחה. יהי זכרו ברוך".

ד"ר אריה וולנר מבית החולים השיקומי הוסיף: "הטיפול של שרון לא היה שונה משל כל אדם אחר. המשברים העיקריים שהוא עבר היו זיהומים וטיפלנו בהם כרגיל. הוא אדם עם יכולות חריגות בהתחשב במצבו, בגילו ובגורמי הסיכון שלו".

הנהלת הכנסת בראשות המנכ"ל רונן פלוט התכנסה אמש על מנת לדון בהיערכות הכנסת להצבת ארונו של אריאל שרון בכנסת, ולקבלתם בכנסת של מנהיגים ואישים רבים מהארץ ומהעולם הצפויים להגיע לכנסת ולטקס ההלוויה. מנכ"ל הכנסת הורה להנהלה להיערך כבר הערב ליומיים הקרובים – באופן שיאפשר מעבר על פני הארון של קהל רבבות כמו גם אירוח בכנסת של מנהיגים ואישים מכל רחבי העולם. בכירי הכנסת נמצאים במשכן כבר כעת והחלו בהכנות ובהערכות.

הכנסת מתואמת בנושא באופן מלא עם לשכת ראש הממשלה ועם וועדת השרים לענייני סמלים וטקסים. כאמור, עוד הערב, לאחר ישיבת ועדת השרים, תתכנס הנהלת הכנסת על מנת להיערך למבצע המורכב באופן מיטבי.

דובר המשטרה מסר הערב: "משטרת ישראל נערכת למסע ההלוויה של ראש הממשלה לשעבר- אריאל שרון ז"ל, בדגש על היבטי אבטחה, שמירה על הסדר הציבורי, ליווי השיירות והסדרי התנועה.

"מאות שוטרים ומתנדבים יתפרסו במספר גזרות בהתאם לשלבים הבאים: ליווי הציר מתל השומר עד י-ם, טקס האשכבה במשכן הכנסת, ליווי השיירה אל חוות השקמים ואבטחת הלוויה ולאחר מכן במהלך ימי השבעה, בהם צפויים רבים להגיע אל הדרום.

"על מנת לאפשר תנועה מכובדת ובטוחה של השיירה מי-ם אל חוות השקמים, ייערכו שינויים עתיים בהסדרי התנועה, כאשר מוקד אגף התנועה יעדכן את משתמשי הדרך באופן שוטף באמצעי התקשורת, לרבות המלצות לשימוש בצירים חלופיים.

"אנו קוראים לציבור הנהגים לנהוג בסבלנות ולהתעדכן כל העת בדבר השינויים הצפויים בהסדרי התנועה, הן בשל ליווי השיירה המובילה את ארונו של אריאל שרון ז"ל והן בשל ליווי אח"מים הצפויים להגיע ארצה מנתב"ג".

מאות שוטרים, מתנדבים, לוחמי מג"ב ומשטרת התנועה יערכו החל מהלילה ועד סיום השבעה לאבטח את הציבור הרב והרחב שיגיע לחוות השיקמים לחלוק כבוד אחרון לרה"מ אריאל שרון ז"ל. השוטרים יעסקו בליווי האורחים הנכבדים שיגיעו מהארץ ומהעולם, הכוונת התנועה ושמירה על הסדר הציבורי. בשעה 22:30 יקיים מפקד מחוז דרום ניצב יורם הלוי הערכת מצב עם סגל הפיקוד של המחוז הדרומי. בהמשך יצאו הודעות לגבי סדרי הלוויה, וכל מה שקשור לצירי תנועה והכוונה של משתמשי הדרך. פרטים נוספים ימסרו מחר במהלך היום.

אחרי שמונה שנות תרדמת

אריאל שרון שקע בתרדמת לפני שמונה שנים, בעת שכיהן כראש ממשלה והיה שרוי בעיצומה של מערכת בחירות, בראשות מפלגת 'קדימה', אותה הקים זמן קצר קודם לכן. לפי כל הסקרים, שרון היה צפוי לנצח בבחירות ולהיכנס לכהונתו השלישית כראש ממשלה.

ב-4 בנובמבר 2006, בעקבות אירוע מוחי חמור, ולקה בתרדמת. אהוד אולמרט מילא את מקומו כראש ממשלה, הוביל את 'קדימה' לניצחון ומונה כראש הממשלה ה-12 של מדינת ישראל.

בתחילת השבוע, מצבו הוחמר. פרופסור זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים תל השומר, עדכן כי חלה ירדה הדרגתית בתפקוד האברים, סובל מזיהום בדמו ומי-ספיקת כליות. ביום שבת הלך לעולמו, כשבני המשפחה היו לצד מיטתו.

לוויה קבורה טקס שרון לילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד