ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

טיש של חמש שעות בלעלוב הפולנית והקפואה

מאות חסידי לעלוב בראשות האדמו"ר, עלו לציונו של ר' דוד מלעלוב במלאות מאתיים שנה לפטירתו • "עשינו היסטוריה"

טיש של חמש שעות בלעלוב הפולנית והקפואה

מאות חסידי ואוהדי בית לעלוב בראשות האדמו"ר שליט"א עלו אל ציונו של הרה"ק רבי דוד מלעלוב זצ"ל מייסד השושלת, במלאות מאתיים שנה להסתלקותו.

החסידים הנרגשים התרפקו בערגה נכספת באהל המחודש שהוקם על קברו של אותו צדיק. בבוקר היארצייט עלה האדמו"ר עם קבל חסידיו לאמירת כל ספר התהילים בצוותא. לאחר מכן, ערך המשב"ק הרב שמחה קרקובסקי "מי שבירך" מיוחד למען בחורי ארץ ישראל (הקלטה בלעדית כאן) להינצל מגזירת ואימת הגיוס. כפי הידוע רבים גדולי וגאוני פולין ההיסטורית היו שולחים בחורים אשר קיבלו צו גיוס לצבא הפולני אל מקום קברו הידוע כמסוגל לקבלת תפילות לאלו הנאנקים תחת איום הגיוס.

"מי שברך":



לקראת ערבו של יום ערך האדמו"ר את טיש היארצייט המרכזי שנערך בתוך אהל ענק שנבנה במיוחד, אחד מן החסידים מספר על תחושה עילאית ונרגשת בטיש זה המוכר בלעלוב כ'טיש הישועות', כאשר דמעות ובקשות משתלבות יחד עם ריקודי שמחה והודאה, והאדמו"ר מעתיר בברכות על כל המשתתפים וקהל צאן מרעיתו, להתברך בכל מילי דמיטב ברוחניות ובגשמיות ולישועת הכלל והפרט.

הגאון רבי זושא הורביץ, רב קהילות החסידים באלעד שהשתתף במסע, נשא מדברותיו והרחיב על ההרגשה העילאית של אוירת יום כיפור ושמחת תורה כאחד בייארציט בלעלוב. חידוש מיוחד נרשם השנה עם התכנסותם של מאות החסידים במעמד אדיר של "קידוש לבנה" בכיכר המרכזי של עיירת לעלוב.

הפן ההיסטורי והמרגש של התכנסות זו הינו עצם העובדה שבכיכר זו האספו מקדמת דנא אלפי העולים אל הציון הק', ובמוצאי ז' שבט היו חוגגים ורוקדים לאחר קידוש לבנה עד עלות השחר, מה נהדר היה מראה אדיר לראות את מאות החסידים בראשות האדמו"ר שרים את שירת הניצחון "דוד מלך ישראל חי וקיים".
לעלוב הילולא פולין אדמו''ר ציון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד