י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מדוע התיישב האדמו"ר מסאטמר באמצע החופה?

האדמו"ר מסאטמר חרג מהמנהג לעמוד בעת החופה - לקח כסא והתיישב • הסיבה: בכדי לא לגרום חולשה לאדמו"ר מסקולען

מדוע התיישב האדמו"ר מסאטמר באמצע החופה?

הרגעים הנעלים ביותר בשמחת חתונה, הם כידוע בזמן החופה. בזוהר נאמר, שהאבות של בני הזוג והוריהם, מגיעים מהעולם העליון. זוהי הסיבה שלכן נהגו רבים מגדולי ישראל, לעמוד בעת החופה בהתעוררות רבה ובחרדת קודש, מעין יראת הכבוד, לאבות - האורחים. גם האדמו"ר מסאטמר, נוהג כך בכל החופות שבהן הוא משתתף.

אך בשבוע האחרון, חרג ממנהגו ובתמונות שהתפרסמו, נראה האדמו"ר כשהוא יושב לצדו של האדמו"ר מסקולען.

מה בעצם ארע?

ובכן, האדמו"ר מסאטמאר הגיע להשתתף בשמחת גיסו הגה"צ ר' מנחם ררנסטער ראש ישיבת וויזניץ שהשיא את נכדו, עם נכדת האדמו"ר מסקולען. האדמו"ר מסאטמאר השתתף לכבוד גיסו, בחופה.

בעת שהאדמו"ר עלה על בימת הכבוד, עליה נערכה החופה, הבחין כי האדמו"ר מסקולען, יושב תחת החופה, מחמת תשישותו שאיננה מאפשרת לו לעמוד. משמשיו של האדמו"ר מסקולען , פנו לאדמו"ר מסאטמר והציעו לו להתיישב לצד האדמו"ר מסקולען. אך מכיוון, שהאדמו"ר מסאטמר, מקפיד להתייצב על רגליו כל החופה, כאמור, לא ראה סיבה להתיישב.

כאשר הבחין בכך האדמו"ר מסקולען, החליט גם לקום והתייצב ליד האדמו"ר מסאטמאר...כאן לא תמה הסאגה. האדמו"ר מסאטמאר שידע מהי סיבת הישיבה, ביקש ממנו שיחזור לשבת וכאשר האדמו"ר מסקולען סירב מפאת כבודו של האדמו"ר מסאטמר, החליט האדמו"ר לחרוג ממנהגו והתיישב בחופה כדי שלא לגרום לאדמו"ר הישיש חולשה, חלילה.

האדמו"ר מסאטמאר כובד בברכות בחופה וגיסו האדמו"ר מסקווירא בברכה אחריתא.
סאטמר חופה סקולען עמד האדמור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד