י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

השליח מספר: "תגיד לגדולי ישראל שהמצב ישתנה"

עופר כהן, מנערי שרון, נזכר בדבריו של אריק: "החרדים יודעים שאני לא עוין אותם" • ומתי הוא נשלח לגדולי ישראל? • טור פרידה

עם דרעי
עם דרעי

כמי שהיה בעבר איש קשר בין אריק שרון לבין גורמים בעולם החרדי, אני מעוניין להציג נקודת מבט מסויימת בנושא זה.

נהוג בקרב הפוליטיקאים לעשות הבחנה בין שני אריק שרון - זה שלפני ההתנתקות וזה שלאחריה. או בחלוקה שונה - זה שהיה יו"ר האופוזיציה וזה שכיהן כראש ממשלה.

אני, שהייתי מנערי שרון, שהסתובבתי סביבו ועשיתי בעבורו כמה שליחויות, חושב שגם אחרי ההתנתקות מגוש קטיף. (שלדעת רבים וטובים הייתה טעות) אריק שרון היה המצביא היהודי הגדול של המאה. כזה שניחן בכושר מנהיגות נדיר במיוחד, וזכה להערצה גם מאלו שחלקו עליו פוליטית. וכמו שהגדיר זאת בזמנו עמי איילון, אריק הוא מאחרוני המנהיגים האסטרטגיים של מדינת ישראל...

אני אישית, כשישבתי איתו לארוחת צהריים, הוא אמר לי כמה פעמים: "קודם כל אני יהודי, ואחר כך ישראלי, ורק אחר כך בין תרבות העולם". בהמשך התברר לי שהוא נהג לחזור על המשפט הזה פעמים רבות.

בימים שהתנהל משא ומתן מול ערפאת לפני שהוא כיהן כראש ממשלה, והתעורר חשש שמאן דהו יפתה את הח"כים מהמפלגות החרדיות להתחיל לקדם יוזמות בנושא ירושלים. הוא קרא לי ושלח אותי לכמה מגדולי ישראל, ואמר: "תגיד להם שימשכו עוד קצת זמן, וישפיעו על הפוליטיקאים החרדים שלא יתנהל משא ומתן על אבו דיס ועוטף ירושלים, כי אני הולך להיות ראש ממשלה והמצב ישתנה".

אגב, בנושא השויון בנטל, בניגוד להיום הוא לא הגיע ברוח סערה לקדם מהפכה אזרחית ויקוב הדין את ההר. גם באותו נאום מפורסם שלו כיו"ר האופוזיציה כנגד חוק טל, הוא ציין לא אחת את ההערכה שלו ללומדי התורה, ורק שלדבריו צריך תיקונים בחוק.

אני אישית ישבתי איתו באותו יום בלשכתו לאחר הנאום, ושאלתי אותו איך אתה רוצה להיות ראש הממשלה אחרי נאום כזה? אתה שורף את קשריך עם החרדים. הוא ענה לי אז שגם החרדים יודעים שאני לא עוין אותם, ושיש בינינו כבוד והערכה הדדית. אין לי שום כוונה לפגוע בלימוד התורה - כי אם רק לתקן כמה דברים.

יהי זכרו ברוך.
חרדים טור שדולה יהדות שרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד