כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רוקדים על הדם: "שמחה שנאבד שונאו של הקב"ה"

לחגיגות של מפוני גוש קטיף, מצטרפים גורמים במאה שערים, הצוהלים "באבוד רשעים רינה" • בפנים: מודעות השמחה

רוקדים על הדם: "שמחה שנאבד שונאו של הקב"ה"

לא רק בישיבת המפונים: ברחובות מאה שערים, התפרסמו במהלך הצהריים (א) מודעות שמחה על פטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל.

במודעות נכתב: "היהדות החרדית בארץ ישראל ובכל העולם כולו 'שמחה' על שנאבד שונאו של הקב"ה, הכופר אריאל שרון ימשו"ז, באבוד רשעים רינה".

למודעה גם מצורף פרק בהלכות תשובה להרמב"ם: "ואלו הן שאין להם חלק לעולם הבא..", וכן ציטוט משולחן ערוך יו"ד: "כל הפורשים מדרכי ציבור והם האנשים שפרקו מעליהם עול המצוות מעל צווארם ואין נכללים בכלל ישראל.."

בתחתית המודעה מצויין כי כרוז דומה התפרסם לראשונה בחיי ר' עמרם בלוי זצ"ל - בחודש מנחם אב תשל"א, כאשר נפטר "חבר בית המינים הנודע לשימצה" איצ'ה מאיר לוין ז"ל, מנהיג אגודת ישראל ושר הסעד הראשון בממשלת ישראל, בממשלה הזמנית ובשלוש הממשלות הראשונות.

עוד בנושא:
בישיבת המפונים מאחלים 'מזל טוב' לשרון

מוקדם יותר היום, בעקבות פרסומים שונים על גילויי שמחה בעקבות מותו של ראש הממשלה לשעבר אריק שרון ז"ל, התבטא השר לביטחון הפנים ח"כ יצחק אהרונוביץ' בנושא, וציין: "מדובר בהתנהלות בזויה, איני מתכוון לעבור לסדר היום בנושא זה". עוד הוסיף ואמר: "ביקשתי מגורמי המשטרה לפתוח בחקירה וטפל בנושא במהירות ומקצועיות. אני רואה בחומרה רבה התנהגות עבריינית שכזו, לא ייתכן ולא יעלה על הדעת כי גילויי שמחה שכאלה יתפרסמו ויתרמו לפילוג והקצנה בעם".

כפי שהתפרסם ב'בחדרי חרדים' הבוקר, במודעה שפורסמה בישיבת "תורת החיים" שבישוב יד בנימין, צוטטו פסוקים המתייחסים למנהגי אבלות למומרים ונכתב 'בשם ה' אל עולם': "מזל טוב לבבי לאריאל שרון לרגל פטירתו". בהמשך המודעה כונה שרון מומר וצוטטו פסוקי המדברים על מנהגי אבלות לאנשים שכמותו וקריאה שלא להתאבל על מותו.

מודעה נוספת שנתלתה על לוח המודעות של הישיבה בסוף השבוע, נשאה את הכותרת "כל קרני רשעים אגדע" וכינתה את ראש הממשלה לשעבר רשע וציינה כי לא ניתן לשכוח ולסלוח לו על עוונותיו.

הישיבה "תורת החיים", בראשות הרב שמואל טל, הוקמה ביישוב נווה דקלים שפונה מגוש קטיף במהלך מבצע ההתנתקות. הישיבה פונתה גם היא והועברה ליד בנימין.

מאה שערים שרון מוות חגיגה מודעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד