כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו: ראשי 'עוז והדר' אצל רבי יחיאל אבוחצירא

לרגל סיום ההדרת כתבי ה'אביר יעקב' ובנו רבי דוד, ערך רבי יחיאל אבוחצירא שולחן מיוחד, ואירח את ראשי 'עוז והדר'

צפו: ראשי 'עוז והדר' אצל רבי יחיאל אבוחצירא

במעמד רב רושם, בהשתתפות בנים, חתנים, מקורבים ואישי ציבור, קיבל האדמו"ר רבי יחיאל אבוחצירא, רב העיר רמלה, את הגאון רבי מנחם מנדל פומרנץ, ריש מתיבתא "עוז והדר", שהגיע יחד עם מנכ"ל "עוז והדר" הרב חנוך דרנגר ומשלחת מנכבדי "עוז והדר" לביקור מיוחד לרגל סיום מלאכת ההדרת כתבי ה'אביר יעקב' זי"ע ובנו רבי דוד אביחצירא זי"ע.

האדמו"ר רבי יחיאל ערך שולחן מיוחד בבית הכנסת "אהל יצחק" שברמלה, והסביר לקהל: "לאחר שנים שכמעט ולא ניתן היה להבין את הספרים העמוקים הללו, זכו רבני 'עוז והדר' לבאר את תורתם, ולהביאה לכל יהודי באשר הוא. אבותנו הקדושים, ששים ושמחים בגן עדן, כאשר אור תורתם מופץ בכל רחבי תבל. הספרים הללו, כידוע וכמפורסם אצלנו, נכתבו ברוח הקודש, והם מסוגלים לשמירה בכל בית שהם נמצאים בו".

עוד שעה ארוכה שוחחו האדמו"ר והגרמ"מ פומרנץ, על תורתם ותולדות חייהם של צדיקי המשפחה, ובכלל צדיקי גולת מרוקו. הגרמ"מ גם חשף את העובדה שבימים אלו שוקדים רבני המכון על עריכת חיבור נעלם של חכם קדמון שהיה בן דורו של רבינו האור החיים הקדוש זי"ע. הגרמ"מ גם הציג את היצירה החדשה שיצאה לאור בימים אלו, כרך ראשון בסדרת 'אוצר גאוני ספרד', שבה מודפסים חיבורים קדמונים של גדולי חכמי ספרד על סדר הש"ס.

לקראת פרידה שיבח האדמו"ר את יצירת הפאר של ספרי 'אור החיים' המבואר, כשהוא מעיד על עשרות בני ישיבות שלא מוותרים על הלימוד אור החיים במהדורה הזו דייקא בשל הביאורים והחידושים. האדמו"ר אף ניצל את ההזדמנות לקלס את הספר 'אחישנה' העוסק בבירור סוד הגלויות והגאולה, שנערך אף הוא משיעורי הגרמ"מ, ויצא לאור בשנה האחרונה.

כשהוא מלווה את המשלחת, העתיר האדמו"ר ברכות על ראשי המכון שיזכו להמשיך במפעלם, להוסיף ולההדיר את כתבי הראשונים, כשהוא מסיים. "אתם מבורכים בכל הברכות הכתובות בתורה, ברכות הצדיקים הקדמונים שבכתביהם אתם עוסקים מליצים יושר בעדכם".









אדמו''ר אבוחצירא כתבים ביקור גלריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד