כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מסע הלווית שרון בדרך לחוות השקמים

דרכו האחרונה של אריאל שרון ז"ל: מסע הלוויה נפתח בטקס ברחבת הכנסת. והמשיך בלטרון, בדרך ליעד הסופי בחוות השקמים • נתניהו ספד: "שרון הבין את משמעות האנטישמיות" • בלוויה: סגן נשיא ארה"ב, ומדינאים מגרמניה, רוסיה, ספרד ועוד • חשש מירי מעזה בעת הלוויה: מערכות כיפות ברזל הוצבו באזור

ארונו של שרון, אתמול ברחבת הכנסת. צילום: פלאש 90
ארונו של שרון, אתמול ברחבת הכנסת. צילום: פלאש 90

דרכו האחרונה של אריאל שרון ז"ל: מסע הלוויה נפתח הבוקר (ב) בטקס אשכבה ממלכתי ברחבת משכן הכנסת, בירושלים. נשיא המדינה וראש הממשלה הספידו. בהמשך צפויים להספיד
הרב הצבאי הראשי פתח את הטקס באמירת פרק תהילים. החזן הצבאי הראשי אמר את תפילת 'קל מלא רחמים".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר כי: "ישראל אהבה אותו והוא אהב את בניה ורגביה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "לא תמיד הסכמתי עם אריק, ולא תמיד הוא הסכים איתי, אבל כשהוא שירת בממשלתי ואני שירתי בממשלתו, עבדנו בשיתוף פעולה למען בטחון ישראל ולמען כלכלת ישראל. אריק היה אדם מעשי, פרגמטי, והפרגמטיות שלו הייתה נטעוה ברגש עמוק למדינה ולעם היהודי. הוא הבין היטב את משמעות האנטישמיות ואת הצורך של היהודים לדאוג למדינתם ולגורלם".

סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר: "יש לכם דור מייסדים שהוא פאר לא רק לאומה שלכם אלא לכל אומה. היסטוריונים שיסכלו חזרה יהללו את הגברים והנשים שהקימו את המדינה. אריק, ידעת בעצמותיך, כפי שראש ממשלה ישראלי אמר לי לפני 35 שנה, כשדיברנו על קשיי ישראל, הוא אמר לי 'אל תדאג, יש לנו סוד אחד בהתמודדות שלנו עם הערבים, לנו אין לאן ללכת'. הדבר הזה השפיע על דור שלם. לכן אני מאמין ששרון ואחרים לחמו כ"כ קשה. שרון נאהב על ידי העם היהודי והעם אהב אותו, אבל הוא אהב גם את האדמה עצמה".

עוד הספידו: יו"ר הכנסת, בני המשפחה, המזכירה ופקוד של שרון מימי יחידת 101.

עוד בנושא:
סופה של אגדה • בגיל 85, נפטר ראש הממשלה ה-11 - אריאל שרון ז"ל • סיקור נרחב
הגנרל הדגול שהבאיש בזקנותו • סיפור חייו
הפוליטיקאים נפרדים • נתניהו: "מצביא דגול"
העולם נפרד משרון: "גיבור לעמו - כחייל וכמדינאי"
היועצת מספידה - אריק שרון והציבור החרדי • ראיון
מאבד עולמו בשעה אחת: על מנהיג ללא חוט שדרה
נפרדים מהמנהיג • ארונו של אריאל שרון הוצב היום בכנסת; הלוויתו תתקיים מחר
רוקדים על הדם: "שמחה שנאבד שונאו של הקב"ה"
השליח מספר: "תגיד לגדולי ישראל שהמצב ישתנה"
בישיבת המפונים מאחלים 'מזל טוב' לשרון
הסתיימה הצעדה על פני הארון; מחר הלוויה
פעם אחת הוא טעה, אבל הוא היה מנהיג!

בטקס משתתפים גם אורחים בכירים מחו"ל ובהם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, שליח הקוורטט וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ראש ממשלת צ'כיה, יו"ר הדומה הרוסי, שר החוץ של גרמניה, שר הפנים של ספרד, שר ההגירה של קנדה ואורחים נוספים. עודד בן עמי ינחה את הטקס.

בשעה 12:00, בתום טקס האשכבה, יצא מסע ההלוויה בשיירה צבאית לעבר חוות שקמים. בדרכו לחווה יעצור מסע ההלוויה בלטרון, שם יערך "כינוס הצדעה" מיוחד של פורום מטכ"ל, בסמוך לקיר הזיכרון עליו חקוקים שמות הנופלים במערכות ישראל.

בשעה 14:00 יתקיים טקס הקבורה בחלקת הקבר ב"גבעת הכלניות" הסמוכה לחוות שקמים. הטקס יהיה צבאי ע"פ פקודת "חבצלת פרידה" כנהוג לאלופי צה"ל שהלכו לעולמם. במהלך הטקס יישאו דברים בניו של אריאל שרון, עומרי וגלעד, והרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ. הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ יקרא פרק תהילים, והחזן הצבאי הראשי סא"ל שי אברמסון יישא את תפילת "אל מלא רחמים". הטקס פתוח לקהל הרחב, אך היות ומספר מקומות הישיבה על גבעת הכלניות מוגבל - יורשו להיכנס אליו רק בעלי הזמנה למתחם הקהל הרחב מוזמן לעמוד במתחמים סמוכים למקום, אשר הכשיר משרד הביטחון, שם יוכל לצפות בטקס ההלוויה ע"ג מסכי ענק.

בשל החשש מירי מעזה בעת הקבורה, הוצבו מערכות כיפות ברזל באזור בכדי להגן על מסע הלוויה.

הציבור מתבקש להקדים את הגעתו עקב עומסי התנועה הצפויים ולהישמע להוראות משטרת ישראל. לא תתאפשר הגעה ברכב פרטי לכיוון חוות שקמים. משרד הביטחון יעמיד לרשות הקהל חניונים והסעות חינם ("שאטלים") ממכללת ספיר בשדרות ומקיבוץ דורות, החל משעות הבוקר. הציבור מתבקש להגיע לכל האירועים ללא נשק.

ששת אלופי צה"ל שישאו את ארונו: הפרקליט הצבאי הראשי דני עפרוני, ראש אגף התכנון נמרוד שפר, מתאם פעולות הממשלה בשטחים איתן דנגוט, ראש אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה קובי ברק, מפקד פיקוד מרכז ניצן אלון ומפקד פיקוד העורף אייל אייזנברג.

למעלה ממאה ניידות ואופנועים של אגף התנועה נערכים לליווי מסע הלוויה של שרון ומתן שירות למשתמשי הדרך. הבוקר, יצאו שוטרי אגף התנועה ב-11 אופנועים ו-3 ניידות מהרבנות הצבאית בשער ירושלים, במחנה צריפין על מנת ללוות את הארון לרחבת הכנסת עד ירושלים, דרך כביש 1.

בשל כך, תנועת רכבים תיחסם לסירוגין. כלי רכב כבד אינם מורשים לנסוע בכביש 1 ותנועתם תופנה לכביש 443.

אמש (א) הוצב ארונו ברחבת משכן הכנסת החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד לשעות הערב. אלפים חלפו על פניו בכדי להעניק לו כבוד אחרון

אריאל שרון שקע בתרדמת לפני שמונה שנים, בעת שכיהן כראש ממשלה והיה שרוי בעיצומה של מערכת בחירות, בראשות מפלגת 'קדימה', אותה הקים זמן קצר קודם לכן. לפי כל הסקרים, שרון היה צפוי לנצח בבחירות ולהיכנס לכהונתו השלישית כראש ממשלה.

ב-4 בנובמבר 2006, בעקבות אירוע מוחי חמור, ולקה בתרדמת. אהוד אולמרט מילא את מקומו כראש ממשלה, הוביל את 'קדימה' לניצחון ומונה כראש הממשלה ה-12 של מדינת ישראל.

בתחילת השבוע, מצבו הוחמר. פרופסור זאב רוטשטיין, מנהל בית החולים תל השומר, עדכן כי חלה ירדה הדרגתית בתפקוד האברים, סובל מזיהום בדמו ומי-ספיקת כליות. ביום שבת הלך לעולמו, כשבני המשפחה היו לצד מיטתו.
לוויה קבורה אריאל שרון חוות השקמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד