כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ירושלים: לימודים בכולל יחושבו כמשרה בצהרונים

בעקבות פנייתו של סגן ראש העיר הרב ישראל קלרמן למנהל מנח"י, לימוד בכולל יחשב כמאה אחוז משרה לצורך קבלת הנחה

קלרמן. צילום: בן קלמר
קלרמן. צילום: בן קלמר

בעקבות פניות רבות שזרמו לאחרונה ללשכתו של סגן ראש העיר הרב ישראל קלרמן, ואשר הצביעו על ניסון למנוע מהאברכים בני התורה בעיר לקבל את ההנחה במעונות והצהרונים שבאחריות עיריית ירושלים - בטענה שאינם עומדים בתנאי הסף, פתח קלרמן בפעילות, שבסיומה השיג את ההנחות המיוחלות.

הסאגה החלה טרם החלה שנת הלימודים הנוכחית, כאשר מחלקת החינוך באגף לחינוך חרדי בעיר הוציאה מסמך רשמי של העירייה עם מידע ונתוני מחירי הצהרון, ובו הנחיות לרישום עבור הצהרונים שבאחריות משרד התמ"ת וכן עבור צהרונים של ציל"ה שבאחריות העירייה. במסמך נכתב באופן ברור כי לצורך קבלת הדרגה להנחה נדרשים בני הזוג להציג 125 אחוזי משרה משותפת.

בהמשך המסמך נכתב כי אברך הלומד יום שלם יחשב כבעל משרה של 100 אחוז. לאור זאת, אברכים רבים ראו עצמם כזכאים להנחה מאחר ונשים רבות אינן עובדות במשרה מלאה, כך שבתוספת משרה של האם שתעמוד לכל הפחות על 25 אחוז יהיו רבים מהם זכאים להנחה המגיעה להם כחוק. אך למעשה, למרות המסמך הרשמי של העירייה, התברר בימים האחרונים להפתעת האברכים כי נשללה זכאותם להנחה - למרות שעמדו בקריטריונים כפי שהתפרסמו טרם שנת הלימודים.

בתשובת העירייה לפנייתם, גילו במפתיע כי הוחלט להגדיר לימודים בכולל במשך כל היום לצורך קבלת הדרגה רק כ 25 אחוזי משרה בלבד.

הרב ישראל קלרמן שנדרש לנושא אמר: "לא הגיוני, ואין סיבה שאברכים הלומדים יום שלם, יחשבו להם את יום הלימודים המלא רק ב-25 אחוזי משרה", ואכן, בעקבות פנייתו של הרב קלרמן למנהל מנח"י לתיקון העוול, הודיע האחרון לאחר בדיקת העניין על ידי סגן מנהל אגף מנח"ח הרב ברוך הלפגוט, כי אברכים הלומדים יום שלם, יוכרו כבעלי 100 אחוז משרה לצורך קבלת ההנחה בצהרונים. כך למעשה, משפחות רבות שבהם האישה אינה מגיעה להיקפי משרה של 100 אחוז תוכלנה גם הן להיות זכאיות להנחה.
לימוד כולל צהרון משרה קלרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד