י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אהרונוביץ' מאיים? בימין מבטיחים גיבוי משפטי

עורכי דין מהימין מבטיחים לעמוד לימין נאשמים בביזוי שרון • עמית סגל: "אהרונוביץ' רגיל לחוסר דמוקרטיה"

אהרונוביץ. צילום: פלאש 90
אהרונוביץ. צילום: פלאש 90



בעקבות איומי המשטרה והשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי הם יחקרו את גילויי השמחה על פטירתו של אריאל שרון ז"ל, הודיעו עורכי הדין איתמר בן גביר וברוך בן יוסף כי הם מתכוונים לתת ייצוג משפטי חינם לכל מי שייעצר או יעמוד לדין בגין אותן אמירות.

עו"ד בן גביר ובן יוסף הבהירו: "במדינה אשר קבעה את חופש הביטוי כצפור נפשה של הדמוקרטיה, ובית המשפט העליון זיכה לא אחת מהללי אינתפאדה ורצח יהודים בטענה כי מדובר בחופש ביטוי, הרי שברור כי אין כל עבירה על החוק בגילויי השמחה".

"כמובן שניתן לא להסכים לגילויים אלה, ואולם זכותו של כל אדם להביע את דעתו האישית הלגיטימית אודות מותו של אריק שרון - מבלי שיחשוש מאימת המשטרה, יתרה מזו, מותר לאדם להביע את רצונו שאדם חי ימות בדרך טבעית, ועל אחת כמה וכמה לשבח מותו של אדם שכבר הלך לעולמו".

עורכי הדין הוסיפו: "ראוי שראש הממשלה יעביר את אהרונוביץ מתפקידו משום שהוא משתמש בתפקידו על מנת לסתום פיות ולהלך אימים על מי שמבקש לממש את זכותו לחופש הביטוי. אדם זה אינו מתאים או ראוי לתפקיד במדינה תקינה וחפשית".

רוקדים על הדם: "שמחה שנאבד שונאו של הקב"ה"
בישיבת המפונים מאחלים 'מזל טוב' לשרון

"הרבה שנים במפלגה לא דמוקרטית"

כזכור, כבר אתמול, בעקבות הפרסומים על גילויי שמחה על פטירתו של ראש הממשלה לשעבר אריק שרון ז"ל, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', אמר כי "מדובר בהתנהלות בזויה, איני מתכוון לעבור לסדר היום בנושא זה", והוסיף "ביקשתי מגורמי המשטרה לפתוח בחקירה ולטפל בנושא במהירות ומקצועיות. אני רואה בחומרה רבה התנהגות עבריינית שכזו, לא ייתכן ולא יעלה על הדעת כי גילויי שמחה שכאלה יתפרסמו ויתרמו לפילוג והקצנה בעם".

עמית סגל, הכתב הפוליטי של ערוץ 2, נזכר בתקופה שאחרי רצח רבין, אז עמד שר אחד והודיע: "נשליט את הסובלנות ביד ברזל".

"נזכרתי בציטוט הזה למשמע הודעתו של השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ. הוא ראה את הכרזות המכוערות שמביעות שמחה על פטירת שרון, והחליט להקים צוות חקירה משטרתי מיוחד", כתב סגל בפייסבוק.

"מעניין מאוד יהיה לשמוע מכבוד השר מהו הסעיף החוקי שעליו תתבסס החקירה: הסתה לשבץ בנסיבות מחמירות? אולי איום ברצח על אדם שהלך לעולמו? ושמא העלבת עובד ציבור אחרי מותו?"

לדברי סגל, "אהרונוביץ' כנראה בילה יותר מדי שנים במפלגה לא דמוקרטית. מישהו צריך להזכיר לו שבישראל, להבדיל מישראל ביתנו, מותר להביע עמדות גם אם שם למעלה לא מסכימים להם. זה בדיוק ההבדל בין מכוער ללא חוקי".

"קו ישיר עובר בין חוסר ההבנה הבסיסי של השר והמפכ"ל בדמוקרטיה, לבין המראות המכוערים של שוטרים מכים באלימות פעילי שמאל, נערי גבעות וכתבי גל"צ. ככה קרה שהגוף הכי אלים במדינה הוא לא פעם הגוף שאחראי על הסדר הציבורי".

"המשטרה של אהרונוביץ' ודנינו מקבלת ציון נכשל בלא מעט מתפקידיה הבסיסיים, היא לא צריכה לקחת על עצמה גם את תפקיד משטרת המחשבות".
גיבוי משפטי שרון בן גביר חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד