כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מאבק ב'העדה': "לבטל המנוי לבטאון הקלוקל"

מודעות ברחבי ירושלים קוראות לבטל את המינוי לבטאון • אמש: התנגשות בין קבוצת סיקריקים לחסידי דושינסקיא

בטאון 'העדה'. צילום ארכיון
בטאון 'העדה'. צילום ארכיון

המאבק נגד בטאון 'העדה' צובר תאוצה בימים האחרונים, בשל הגיבוי שנתנו - לטענת גורמים הנמנים על חוגי העדה החרדית - לאתרא קדישא ולפעיליה. כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', מתגבשת קבוצה גדולה של מנויים, שביקשו לבטל את המינויי על הבטאון.

אם עד כה היוזמה תפסה תאוצה רק מפה לאוזן, הרי שכעת המלחמה כבר ניטשת ברחובה של עיר. וכך, בערב שבת האחרונה, פורסמו מודעות חריפות ברוח זו בבתי כנסת בירושלים.

במודעות נאמר: "זה תקופה ארוכה, אשר משתלטי בטאון 'העדה' המתיימר להיקרא שופרה של עדתינו הקדושה, מסית ומדיח בגלוי ובפרהסיה בדעת תורתם של רבותינו שרי התורה, מנהיגי העדה, מרנן הגאב"ד הראב"ד והגאוה"צ חברי הבד"ץ שליט"א. ובוש לא יבושו לפרסם כתבי פלסתר ופאשקווילים על וותיקי עסקני היהדות החרדית, הנודעים לשם ולתהילה ולהשפיל בדרך לא דרך, קהילות הקודש ההולכים בדרך הסלולה מרבותנו הקדושים, מייסדי העדה החרדית ומתנוססים לשם ולתהילה ומתנזרים ממנעמים ותקציבי השלטון כאשר זה דרכם כסל למו".

"וביותר מגדילים עשות, להשפיל ולהתלוצץ ממעלת כבוד חברי הנהלת עדתינו שליט"א וממערכת וועד הכשרות, בחוות דעתם לכאן או לכאן, על אף שמידי חודש הם נהנים המה מהם די והותר. ובשבועות האחרונים, הגדילו סאת רשעותם להגדיל עושי רשעה ופועלי אוון המהרסים כרם עדתינו ופוערים פיהם על שר התורה הגאון האדיר הראב"ד שליט"א ומשתיקים זעקת האמת".

לא ברור, מי עומד מאחורי היוזמה לפרסום המודעה, עליה חתומה 'היהדות החרדית', אך בשולי המודעה, הם מגיעים למסקנה האופרטיבית והרצויה מבחינתם: "ובהיות שבימים האחרונים יצאו בפרוייקט בהתססת חלושי אופי להמנות על בטאון הקלוקל, קריאתנו לכל ברי לבב לבל להתפתות מהם ומנויי הבטאון, קריאתנו להפסיק ולבטל המנוי ביפה שעה אחת קודם".

בתוך כך, התקיימה אמש (א) הפגנת מחאה של קומץ סיקריקים מול ביתו של העסקן הרב שלום שישא, שנמנה בעבר עם מנהלי אגודת גבעת ירושלים שהייתה אמורה לבנות במתחם גולובנציץ, עד שהתפטר יחד עם רעיו. שישא נתון מזה תקופה ארוכה למתקפה בלתי פוסקת של הסיקריקים, על כך שזנח את האגודה לטובת עסקנים אחרים, שאינם מוכנים לקבל את מרותו ותכתיביו של אתרא קדישא.

קבוצת אברכים הנמנים על מכריו של הרב שישא, מקרב חסידי דושינסקיא, השיבו מלחמה השערה, הכו את המפגינים מכות נמרצות והרחיקו אותם מהמקום.
העדה מאבק גיליון רשעות מודעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד