כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עם סיום הלוויה: רקטות בנגב; צה"ל תקף

הותקפו אתרים של הג'יהאד האיסלאמי בחאן יונס ובדיר אל-בלח, ואתר של גדודי אל-קודס בתוך עזה • קודם לכן שוגרו שתי רקטות לעבר ישראל, ללא נפגעים או נזק • משתתפי הלוויתו של אריק שרון שמעו את הדי הפיצוצים • במקביל: מצעד צבאי ברצועה לזכר 'עופרת יצוקה' • וידאו ותמונות

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90



הסלמה בדרום: חיל האוויר תקף הערב (שני) ברצועת עזה, בתגובה על ירי הרקטות בשעות האחרונות לעבר שטח ישראל.

לפי הדיווחים, הותקפו אתרים של הג'יהאד האיסלאמי בחאן יונס ובדיר אל-בלח. כמו כן, הותקף אתר של גדודי אל-קודס בתוך העיר עזה. לפי שעה, לא דווח על נפגעים כתוצאה מהתקיפות.

מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במתחם צבאי במרכז הרצועה ובתשתית טרור בדרום הרצועה. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל.

עם תום הלווית ראש הממשלה לשעבר אריק שרון ז"ל בנגב המערבי, נורו משטח רצועת עזה שתי רקטות לעבר שטח מדינת ישראל, והן התפוצצו בשטח פתוח סמוך לקיבוץ בשטח המועצה האיזורית שער הנגב.

הדי הפיצוצים נשמעו גם באוזני משתתפי טקס הלווייתו של שרון בחוות השקמים. לא נמסר על נפגעים או נזק. היה זה לאחר שהבכירים שהגיעו ממדינות שונות בעולם להשתתף בהלווייתו של שרון עזבו את גבעת הכלניות, שם נקבר.

בתגובה לירי מסר דובר צה"ל, כי צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל-האוויר תקף לפני זמן קצר מתחם צבאי במרכז רצועת עזה ותשתית טרור בדרום רצועת עזה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נכתב בהודעה, "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

גם לפנות בוקר שוגרו מרצועת עזה שתי רקטות שהתפוצצו בים התיכון, מול חופי הרצועה. גורם ביטחוני אישר כי פיצוץ נשמע במרחב הדרום כתוצאה משיגור הרקטות, אולם הבהיר כי ההערכה היא שמדובר ב"ניסיון כלים" של חמאס. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה הבוקר כי ישראל פרשה סוללה של מערכת "כיפת ברזל" לקראת ההלוויה, ואף הזהירה את ההנהגה הפלסטינית בעזה משיגור רקטות בזמן הטקס.



עוד בנושא:
סופה של אגדה • בגיל 85, נפטר ראש הממשלה ה-11 - אריאל שרון ז"ל • סיקור נרחב
הגנרל הדגול שהבאיש בזקנותו • סיפור חייו
הפוליטיקאים נפרדים • נתניהו: "מצביא דגול"
העולם נפרד משרון: "גיבור לעמו - כחייל וכמדינאי"
היועצת מספידה - אריק שרון והציבור החרדי • ראיון
מאבד עולמו בשעה אחת: על מנהיג ללא חוט שדרה
נפרדים מהמנהיג • ארונו של אריאל שרון הוצב היום בכנסת; הלוויתו תתקיים מחר
רוקדים על הדם: "שמחה שנאבד שונאו של הקב"ה"
השליח מספר: "תגיד לגדולי ישראל שהמצב ישתנה"
בישיבת המפונים מאחלים 'מזל טוב' לשרון
הסתיימה הצעדה על פני הארון; מחר הלוויה
פעם אחת הוא טעה, אבל הוא היה מנהיג!
צפו: מסע הלווית שרון בדרך לחוות השקמים
אהרונוביץ' מאיים? בימין מבטיחים גיבוי משפטי
צפו בתיעוד: המסע האחרון של אריק שרון

מצעד ברצועה

במקביל, נערך היום בעזה מצעד צבאי לציון יום השנה החמישי לפתיחת מבצע 'עופרת יצוקה', בו בין היתר נשא דברים פתחי חמאד, שר הפנים בממשלת חמאס.

חמאד אמר לקהל שומעיו כי הפלסטינים - על פי נבואת האסלאם - ייכנסו למסגד אל-אקצה כפי שנכנסו אליו בפעם הראשונה. בדבריו הבטיח, כי השגת היעד תארך "שמונה שנים" בציינו, כי הפלסטינים נמצאים בשלב של מוכנות לג'יהאד ולנפילה חלל בדרכו של אללה.

לדבריו, ישראל כשלה במלחמות קודמות שניהלה נגד הפלסטינים, ואילו הפלסטינים נמצאים בשלב של התקדמות אסלאמית באמצעות הג'יהאד שתביא לשחרור מסגד אל-אקצה. "אנו נחסל את האויב" סיים את נאומו.

צילום: شبكة قدس الإخبارية







עזה מצעד שרון רקטות תיעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד