כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הצעת חוק: לאסור רישום רכבים על שם אדם שאינו בעל רשיון נהיגה

את הצעת החוק יזמו מספר חברי כנסת ביניהם בועז טופורובסקי, עפר שלח וחמד עמאר. עמותת אור ירוק: " ככל שהמדינה תקשה יותר על עברייני תנועה להתחמק מעונש המתאים לעבירה אותה הם ביצעו, כך הם יימנעו מלבצע אותה מלכתחילה"

הצעת חוק: לאסור רישום רכבים על שם אדם שאינו בעל רשיון נהיגה


לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים. על פי הצעת החוק החדשה, לא ניתן יהיה לרשום בעלות רכב על שם אדם שאינו מחזיק ברשיון נהיגה. בהצעת החוק מוסיפים היוזמים, כי ניתן יהיה לרשום את הרכב על שם אדם שאינו מחזיק ברשיון רק במידה והרכב רשום בנוסף על שם אדם אחר שכן מחזיק ברשיון נהיגה.

את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת בועז טופורובסקי, עפר שלח, חמד עאמר, דב ליפמן, מנחם מוזס, שמעון אוחיון, אלעזר שטרן, עליזה לביא, נחמן שי, מירי רגב, יריב לוין, זבולון קלפה, איציק שמולי ומרב מיכאלי.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי מטרת הצעת החוק היא למנוע עיוות דין: "כנוסחה היום, רכב יכול להירשם על שמו של כל אדם, ללא קשר לגילו או לשאלה אם יש לו רשיון נהיגה בתוקף. עובדה זו מאפשרת לעברייני תנועה לרשום את רכבם על שמו של אחר, למשל על שמו של בנם שלפעמים הוא קטין ללא רישיון נהיגה, ולהימנע על ידי כך מרישום עבירות תנועה על שמם", כך לשון דברי ההסבר.

בהמשך מציינים חברי הכנסת, כי מטרת הסעיף השני של התיקון לחוק, המאפשר לשני אנשים להחזיק ברשיון הרכב, הוא להביא למצב שבו ניתן יהיה להטיל אחריות לעבירה רק על בעל הרכב שהחזיק ברישיון נהיגה בתוקף.

עמותת אור ירוק: "בכדי להרתיע נהגים מלבצע עבירות תנועה, על המדינה להחמיר את צעדיה בכל הנוגע ללכידתם של הפושעים והענשתם. ככל שהמדינה תקשה יותר על עברייני תנועה להתחמק מעונש המתאים לעבירה אותה הם ביצעו, כך הם יימנעו מלבצע אותה מלכתחילה".
אור ירוק רשיון נהיגה תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד