כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

חילופי מהלומות בין סיקריק ליעקב פלאי

בית המשפט המחוזי בירושלים, קיים דיון בעתירה שהגישו מקורבי 'אתרא קדישא' נגד המשך העבודות במתחם גולובנציץ • בפתח בית המשפט, פרץ עימות אלים בין יעקב פלאי יו"ר ארגון 'ארץ החיים', לבין פעיל 'אתרא קדישא', יצחק וייס • לדברי פלאי, הוא הותקף באלימות כאשר ניסה לצלמו • וייס: "פלאי הוא שתקף אותי ונגח בראשי, בשל כך אושפזתי בבית החולים"

יעקב פלאי. צילום: ארכיון
יעקב פלאי. צילום: ארכיון

עימות אלים בפתח בית המשפט בין סיקריק ליעקב פלאי, המעורב במיתחם גולובנציץ.

בית המשפט המחוזי ברחוב צלאח א דין בירושלים, קיים היום (שני), דיון בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד דהאן בשם מרשו שמואל גריינמן, בבקשה להוציא צו מניעה נגד המשך פיתוח התשתיות במתחם גולובנצ'יץ. גריינמן, טען שהוא מייצג כחמישים רוכשים בפרוייקט של 'גבעת ירושלים' , למרות שבידיו היו יפויי כח מצד שלושים רוכשים בלבד.

יעקב פלאי יו"ר אגודת 'ארץ החיים' התבקש על ידי פרקליטי המשתכנים, להעיד בפני בית המשפט, על המתחולל בשטח ועל ההתנכלויות לו מצד פעילי אתרא קדישא.

בית המשפט הודיע כי את החלטתו ייתן במועד אחר וסירב להוציא צו מניעה.

בפתח בית המשפט, התגודדו עשרות פעילים שרק לחלקם הותר להיכנס לאולם הדיונים. וביניהם ליעקב פלאי פרץ עימות אלים. מה באמת אירע? על כך חלוקות הגירסאות.

"כבר בכניסתי", מספר פלאי ל'בחדרי חרדים', "החלו לגדף אותי. כאשר יצאתי החוצה, פנה אלי אחד המתגודדים ואמר לי בטון מאיים: 'מה שעשינו לך עד כה, זה כלום. תחכה ותראה מה יבוא עליך".

"אחד ממלווי סיפר לי שהמאיים הינו יצחק ווייס, כתב בעיתון 'דער איד' ויו"ר אגודת 'ביושר', העוסקת במתן סיוע משפטי לנפגעי ההפגנות. חזרתי וביקשתי לצלם אותו, כדי שתהיה בידי תמונתו במידה וארצה להגיש תלונה. התרשמתי משמועות שונות שהיו בידי, כי הוא זה שעומד מאחורי כל מעשי הטרור נגדי, והיה לי חשוב לי לתעד אותו".

"כאשר הבחין בי מנסה לצלם אותו, הסווה את פניו. התקרבתי אליו ואז הוא הלם בי באגרופיו. עיני התנפחה כתוצאה מהחבטה האדירה שספגתי. ביקשתי להתגונן והדפתי אותו חזרה. הנזק שנגרם לו בסך הכל: משקפיו נפלו ונשברו. אך ווייס אמר לי: "יש לי קשרים במשטרה, אדאג שיעצרו אותך על שתקפת אותי. אני אלמד אותך לקח". בשלב זה, החלטתי שלא לשתוק עוד וללכת להגיש תלונה במשטרה. בעבר הגשתי כבר תלונות והמשטרה לא נקפה אצבע. אבל אני חושש לשלום משפחתי".

"יש מאבטח שנמצא צמוד לביתי כל היממה. אך האינטואיציה שלי אומרת, כי את האיש הזה יש לשים במעצר, ורק לאחר מכן אולי יפסקו האיומים נגדי ונגד משפחתי. אני נרדף על ידי הטרוריסטים הללו, כאשר כל חטאי הוא בכך, שאני פועל על פי חוות דעתם של הרב שטרנבוך והרב שפרן ולא על פי הקפריזות של ווייס ושותפיו", עד כאן גירסתו של פלאי.

לעומת זאת לוייס גירסא אחרת ושונה לחלוטין כפי שהציגה בשיחה ל'בחדרי חרדים': "עם היציאה מבית המשפט, אמר לי פלאי כי יתקוף אותי בפינה חשוכה, ולא ידעתי עד כמה הוא רציני. עם היציאה הוא החל לצלם אותי, נכנס לרכבו והחל בנסיעה. אך לאחר כ-200 מטר לאחר שראה שאני הולך רגלית והרחוב ריק, הוא יצא מרכבו וירק עלי.

"פחדתי שיתקוף אותי כפי שהבטיח וצלצלתי מיד למשטרה. תוך כדי השיחה, הוא החל לתקוף אותי ללא כל התגרות מצידי ונגח בראשי, וכן הפיל אותי לרצפה ושבר את משקפי, כל זאת כשהמוקדנית של המשטרה שומעת את השיחה. אמבולנס שהגיע בעקבות דיווח המשטרה, פינה אותי לבית החולים שערי צדק, וכעת אני בחדר מיון, עם חשד לפגיעת ראש בעקבות המהלומה על ראשי, וממתין לאבחון הרופאים".

עוד מספר ווייס: "לפני כחודש הגשתי תלונה במשטרה לאחר ששפכו על דלת הבית שלי זפת עם חומצה. לאחר יומיים הגיעו אלי אנשים למשרד, ואמרו שהם רצו לשפוך זפת במשרד, אך היות והם כבר קיבלו תשלום על המעשה, ביקשו שאספר ששפכו דלק, על מנת שלא יבקשו מהם חזרה את התשלום על המעשה. כל הדברים מתועדים ונמצאים תחת חקירה משטרתית".
אתרא קדישא וייס פלאי אלימות בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד