י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

האם שר לשעבר מעורב בפרשת הרב פינטו?

ה-FBI ביצע מעצר נוסף הקשור לפרשת הרב יאשיהו פינטו • חשד ששר בכיר לשעבר, ניסה למנוע מהרב פינטו להעיד

הרב פינטו
הרב פינטו



ה'ניו יורק טיימס' מפרסם היום (שלישי), כי אישה מהעיר טקסס, דיאנה דוראנד בת 47, שהייתה ידידה ומתרימה של הסנטור מייקל ג. גרים - הואשמה על ידי ה-FBI בהזרמה בלתי חוקית של יותר מ-$10,000 לקמפיין שלו בשנת 2010.

גרים, רפובליקני חבר בית הנבחרים שמייצג את סטייטן איילנד וחלקים של ברוקלין, עומד במרכזה של חקירת מימון פדראלית בבחירות מאז תחילת 2012 לפחות.

שחקן מרכזי בפרשה הוא עוזרו לשעבר של הרב יאשיהו פינטו, שהודה באשמת הונאת ויזה בחודש אוגוסט. העוזר, עופר ביטון, סייע להפנות מאות אלפי דולרים לקמפיין של גרים בשנים 2009-2010.

עורך דינו של גרים, ויליאם מקגינלי, אמר כי התלונה נגד הגב' דוראנד לא מכילה טענות על התנהגות בלתי הולמת, וכי היא מכחישה כל אשמה.

עוד מתפרסם היום באתר YNET, כי יש הטוענים כי שר בכיר לשעבר ניסה למנוע מהרב מלהעיד על דברים שהיו ידועים לו בפרשה וכי מעורבות השר הבכיר לשעבר תיבדק בתקופה הקרובה.

כבר בעבר אמרו בחצרו של פינטו כי "אם תיפתח תיבת פנדורה, אזי בכירים רבים בישראל יובכו מהמימצאים".

המשטרה: אווירה מלאכותית

במקביל, בעקבות סדרת הפרסומים בתקשורת על "פרשה חמורה" ועל "טלטלה במשטרת ישראל", המלווה ברמיזות על מתיחות חריפה בין משטרת ישראל לאף.בי.איי, שעליה יש לכאורה צו איסור פרסום, ובהקשר לחקירתו של הרב יאשיהו פינטו, גרמה למשטרת ישראל לצאת בהצהרה חריגה.

בהודעה שהוציאה היום המשטרה באמצעות הדוברות שלה, היא קוראת לכתבים בפרט ולגורמים אחרים בכלל "להימנע מיצירה מלאכותית שכולה אווירה המלווה בפיזור רמזים כביכול הנוגעים לגורמי פיקוד במשטרת ישראל".

לדברי המשטרה, "דיווחים מעורפלים ומרומזים אלה, המתמרנים במגבלות של צווי איסור פרסום, עושים הכללות אשר בינן ובין המציאות אין ולא כלום. משטרת ישראל מונה 30,000 שוטרים ומפקדים מסורים ונחושים העושים מלאכתם נאמנה בשירות הציבור".

עוד נמסר: "משטרת ישראל מבקשת להבהיר לציבור כי אין בפרשה נקודתית זו או אחרת, כפי שהוכחנו כבר בעבר, כדי להטיל דופי בארגון שלם, ולבטח שלא לטלטל ארגון באמצעות אמירות דרמטיות של כתבים שונים".

את הודעתה סיימה המשטרה בדברים הבאים: "טוב יהיה אם יינתן לרשויות המוסמכות להגיד את דברן בבוא העת, ולהימנע מחרושת שמועות מיותרות".

התגובה הגיעה בעקבות פרסומים מרומזים בכלי התקשורת בארץ, ובדיווחים מפורטים יותר בכלי התקשורת בחו"ל.
משטרה אווירה פרסום הודעה פרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד