כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ר"ע לוד מפתיע: "אני אגור בפרוייקט אחיסמך"

שר השיכון אורי אריאל קיים מסיבת עיתונאים משותפת עם ראש עיריית לוד וועד הרוכשים והבטיח: "אני אישית אלווה את הפרוייקט"

צילום: ששון תירם
צילום: ששון תירם



"אלווה את פרוייקט אחיסמך עד סיומו", כך הבטיח היום (שלישי), השר אורי אריאל במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש עיריית לוד יאיר רביבו וראשי הוועד לדיור.

עוד בנושא:
בשורת הדיור: 3,000 דירות לבניה באחיסמך

מסיבת העיתונאים הושקה לאחר שהוששג סיכום להמשך פיתוח פרוייקט אחיסמך. במסגרת הסיכום, יקבל הפרויקט שעוכב בשנים האחרונות, אישור לבנית 3000 יח"ד. מדובר ביח"ד שכבר עברו את כל ההליכים הבירוקרטיים וחיכו לאישור ראש העיר וחתימתו על מנת להעביר להפקדה בוועדה המחוזית.

העיריה, מינהל מקרקעי ישראל וראשי הוועד לדיור אישרו מתווה מוסכם, כאשר המדינה תעמיד את מקסימום הכלים האפשריים לדאגה לרווחת התושבים בשטחי ומבני ציבור.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל: "זהו יום חג ויום בשורה לציבור החרדי. אחרי 13 שנה בהם הפרויקט לא התקדם, יוכלו היזמים להתחיל בבניית הדירות – 3000 יח"ד במרכז הארץ במחירים ריאליים. סיכמתי עם ראש העיר על בניית מבני ציבור רבים, אנחנו נלווה את הפרוייקט הזה עד לסיומו. האחדות ניצחה פה, כשיש אחדות יש הצלחה, שיתוף הפעולה בין נציגי ועד הדיור וחברי הכנסת הביא לסגירה הזאת. אני מודה לראש העירייה, יאיר רביבו, ועד הדיור החרדי וחברי הכנסת החרדים. אני מתחייב, שנמשיך ונפעל להורדת המחירים בכל הארץ ולהגברת השיווקים ומציאת פתרונות לכלל הציבור כולו- חילונים, דתיים וחרדים.

אריאל הוסיף כי התוכניות ישונו כך שיותאמו גם לאוכלוסיות נוספות.

ראש עיריית לוד יאיר רביבו אמר כי, "מיד לאחר כניסתי לתפקיד התקשר אלי שר השיכון והודיע לי שהדבר החשוב לו ביותר כרגע לקדם זה את אחיסמך, ראיתי כמה זה חשוב לו והחלטנו למצוא פתרון. נקים במקום מרכז תעסוקתי של 70 דונם למגזר החרדי, העיר מאוזנת תקציבית ועכשיו פנינו לצמיחה".

ראש העיר הוסיף וחשף: "סיכמתי עם רעייתי שאנו נעבור לגור בפרוייקט אחיסמך, אני רוצה להודות לח״כ יעקב אשר שפעל מולי רבות לקידום הפרוייקט, כך גם ביום שישי אנו מודיעים על הרחבת שיכון חב״ד בלוד".

מנהל ועד משתכני אחיסמך, אבי הבלין הודה למשרד השיכון והעומד בראש השר אורי אריאל על פעילותם למען הפרוייקט. "אני מקווה מאוד שאנו רואים אור בקצה המנהרה", אמר, "ומקווים שכפי שעברנו את המשוכה של העיריה נעבור בקרוב מאוד גם את המשוכה של הוועדה המחוזית לתכנון ובניה".

פרוייקט אחיסמך החל בשנת 1995 אז אושרה תוכנית ל-3000 יח"ד על קרקעות מושב אחיסמך הסמוך ללוד. עם אישור התוכנית פדה מינהל מקרקעי ישראל את הקרקע ובשנת 1998 נמכרו 1,700 יח"ד ליזמים חרדים. בשנת 2010 הוציא המינהל לשיווק את 1,300 יח"ד הנוספות שגם בהם זכו יזמים חרדים. אז נחתם גם הסכם הפיתוח עם עיריית לוד להתאמת התב"ע לציבור החרדי, עם סיום התאמת התוכנית הינה תלויה ומחכה לחתימתו של ראש העיר הנבחר להפקדה בוועדה המחוזית.
דירות דיור בנייה אחיסמך השר אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד