כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בוגי נכנע והתנצל: "לא התכוונתי לפגוע בקרי"

שר הביטחון נכנע לסערה הפוליטית ולמחאות הבית הלבן ופרסם הודעת התנצלות רשמית על הדברים שאמר נגד מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי • "ישראל וארצות הברית שותפות לקידום המשא ומתן בהובלת קרי", אמר • לא חזר בו אך הדגיש: "מתנצל עם קרי נפגע" • האם זה מה שירגיע את האמריקנים?

יעלון וקרי. צילום: פלאש90
יעלון וקרי. צילום: פלאש90

יושרו ההדורים? שר הביטחון פרסם הלילה (שלישי) הודעה רשמית ובה הוא מתנצל בפני מזכיר המדינה קרי.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התנצל באופן רשמי בפני מזכיר המדינה האמריקני, על כך שאמר עליו כי הוא "פועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית", ועל כי רמז שהוא פועל מתוך מניעים אישיים כדי לקבל פרס נובל לשלום.

"ישראל וארצות הברית שותפות למאמץ לקידום המשא ומתן לשלום בין ישראל לפלסטינים בהובלת מזכיר המדינה קרי", אומר יעלון.

שר הבטחון לא חזר בו מהדברים שאמר אך הדגיש כי, "אנחנו מעריכים את מאמציו הרבים של מזכיר המדינה למטרה זו. שר הביטחון לא התכוון לפגוע במזכיר המדינה, והוא מתנצל אם מזכיר המדינה נפגע מהדברים שיוחסו לשר".

על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות', שר הביטחון משה (בוגי) יעלון תקף בחריפות את מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ואמר בשיחות סגורות כי "קרי נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית. הוא לא יכול ללמד אותי דבר על הסכסוך עם הפלסטינים".

"אין בכלל משא ומתן עם הפלסטינים, אלא מול האמריקנים. אנחנו משחררים רוצחים והפלסטינים לא נותנים דבר. הדבר היחידי שיכול 'להציל' אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו".

"תכנית הביטחון שהם הציגו לנו לא שווה אפילו את הנייר עליה נכתבה. אין בה ביטחון או שלום. רק המשך הנוכחות שלנו ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן יבטיחו שנתב"ג ונתניה לא יהפכו ליעדי תקיפה של טילים מכל עבר".
שר הביטחון פלסטינים משא ומתן בוגי יעלון ג'ון קרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד