י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

לקראת ט"ו בשבט: טיפים למניעת סכנה וחנק

'איחוד הצלה' עם רשימת טיפים שימנעו סכנת חנק מאכילת פיצוחים, פירות וכדומה • ונשמרתם מאוד לנפשותיכם

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

לקראת ט"ו בשבט, בו נוהגים לאכול פירות יבשים ופיצוחים, יוצאים בארגון 'איחוד הצלה' בקריאה לציבור ההורים להיזהר בנתינת פירות יבשים ופיצוחים לילדים קטנים העלולים חלילה לגרום לחנק.

באגף הרפואה של הארגון מציינים כי ילדים קטנים אינם מנוסים בלעיסת ואכילת פירות, קטניות ופיצוחים ומערכת הבליעה שלהם עדיין איננה מסוגלת להכיל אותם.

בהנחיות שמוציא אגף הרפואה של "איחוד הצלה" נכתב: "אין להגיש לילדים קטנים פיצוחים למיניהם, בעיקר גרעינים ובוטנים, העלולים לגרום לחסימת דרכי הנשימה ובכך להביא ח"ו לחנק, כמו כן צריך לשים לב ולעקוב גם בהגשת פירות יבשים כמו: צימוקים, חמוציות תאנים מיובשות, תמרים ומשמשים יבשים, היות ומרקמם הדביק עלול לגרום לחנק".

כמו כן מדגישים באגף הרפואה, כי הדרך למנוע חנק בקרב ילדים קטנים, היא, להקפיד על כך שילד יישב בזמן האוכל ליד השולחן ולא יתרוצץ וישחק בעת שהאוכל נמצא בפיו. כמו כן יש לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות ולהקפיד ללמד את הפעוטות ללעוס היטב את המזון".

במקרה של חנק, יש לחייג מיידית למוקד "איחוד הצלה" שמספרו 1221 מכל טלפון (ללא כוכבית) ולפעול ע"פ הוראות המוקדן. מוקד איחוד הצלה יזניק את המתנדבים הקרובים לאירוע ובמקביל יזניק אמבולנס לפינוי.

יצויין כי במשרד הבריאות ההוראה היא כי יש להימנע מלתת לילדים עד גיל 4 את כל סוגי הפיצוחים, פופקורן, וזיתים עם חרצנים.
פיצוחים חנק ט''ו בשבט הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד