כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המפכ"ל דנינו הגיש תלונה במחלקה לחקירת שוטרים

פרסום ראשון • מפכ"ל המשטרה הגיש תלונה במחלקה לחקירה שוטרים על הליך הבדיקה במשטרה • תלמידי הרב יאשיהו פינטו: "המשטרה התנהלה כאילו היא רוצה ברעתו של הרב. עד עכשיו האדמו"ר הורה לנו לשתוק. שמחים שהצדק יוצא לאור" • ביקורת משפטית חריפה על המשטרה: "עשויה לנחול תבוסה נוראית ב'אם כל הפרשות'"

המפכ"ל דנינו הגיש תלונה במחלקה לחקירת שוטרים



פרשת חקירתו של הרב יאשיהו פינטו, שהפכה זה מכבר לכדור שלג הצובר תאוצה, ממשיכה לייצר כותרות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו וראש אגף החקירות מני יצחקי מפקדים ישירות על הליך הבדיקה הפנימית שנפתח במשטרה, ואשר אודותיו פורסם בכלי התקשורת.

הפרשה שמטלטלת את משטרת ישראל תגיע גם אל הכנסת: חבר-הכנסת מירי רגב (הליכוד) הודיעה כי בקרוב תכנס דיון חירום בוועדת משנה בכנסת, וכי המידע שבו יהיה חסוי לציבור. בשל חשיבותו של הדיון ייתכן והמפכ"ל עצמו יזומן גם הוא.

ח"כ רגב צוטטה אומרת כי מדובר בפרשה רגישה, ולכן עליה להידיין בכובד ראש: "זוהי פרשה חמורה שיש לבדוק אותה. כוועדה שמפקחת על פעילות המשטרה אני מתכוונת לעמוד מקרוב אחר ההתפתחויות בה. בגלל רגישות הנושא נצטרך לבחון את המסגרת שבה ייבדקו הדברים".

המשטרה מנהלת זה ימים אחדים מלחמת חורמה באשר לפרסומים בכלי תקשורת שונים. צו איסור הפרסום החמור אותו הוציאו כשהפרטים המטלטלים החלו להיחשף אט אט, לא עזר במאומה. וזו הסיבה שגרמה לבכירה להוציא הודעה חריגה במהותה: "בהמשך לדיווחים בחלק מאמצעי התקשורת המתייחסים בימים האחרונים לנושא 'פרשה חמורה' ועל טלטלה במשטרת ישראל, אנו קוראים לכתבים בפרט ולגורמים אחרים בכלל להימנע מיצירה מלאכותית שכולה אווירה המלווה בפיזור רמזים כביכול הנוגעים לגורמי פיקוד במשטרת ישראל". נכתב בהודעה.

תלמידיו של הרב: "רדיפה משטרתית מכוונת"

ברוך קרא, כתב המשפט בעיתון "מעריב" פרסם הבוקר על ההתפתחויות הצפויות בפרשה מכאן ואילך: האיש המעניין שנחת אתמול בישראל העביר במשך שעות מסמכים והקלטות לרשויות בישראל. כשנוכל, נפרסם מה יש בחומר.

הפרשן המשפטי הבכיר תוהה לאמינות הגרסאות הבכיר במשטרה שמעורב בפרשה: "לו גרסת הרב פינטו נכונה ובמשך שנים הוא העביר כספים לתת-ניצב ברכה, הרי שזה, הקצין, חשוף לכאורה להליך פלילי נגדו. קצין בדרגתו בוודאי חייב לדווח על כספים בסדרי גודל כאלה שהוא מקבל מגורם חיצוני, עוד לפני שעולה השאלה אם ברכה ידע באותה תקופה שהרב חשוד בפרשות שונות. כאמור צל"ש או כת"אש (כתב אישום)".

"העניין היה יכול להיפתר במידה רבה לו בכירי המשטרה והפרקליטות היו מקבלים את בקשתם המקורית של עורכי דינו של הרב (עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר וירון ליפשס) לקיים את החקירה מחוץ למשטרת ישראל, במחלקה לחקירות שוטרים למשל", מעריך הפרשן. את הערכה תולה ברוך קרא בכך שצריך "להתחשב בכך שחלק מהחוקרים היו בעבר פקודיו של ברכה. מצד שני, אפשר כמובן להבין את ניצב יואב סגלוביץ', שהאינסטינקט המקצועי שלו היה להגן על פקודו. סגלוביץ' טוען בשיחות סגורות כי אין לעניין גבול, הרי תמיד אפשר להטיל דופי בקצינים וכך למנוע מהם לבצע את עבודתם".

התנהלותה של המשטרה בפרשה זו מעוררת תהיות רבות, אמינותה נפגעת שוב וכי הערפול הכבד אותו הם מטילים מדליק נורות אדומות בקרב אזרחי המדינה. "במדינה דמוקרטית לא מתנהלים כך", תוהה בכיר במוסדות הרב פינטו, "איך ייתכן שאין כאן מסקנות אישיות כנגד אותו בכיר במשטרה שלכאורה התנהג שלא כדין בפרשה כה רגישה?" הוא תוהה.

השתיקה בה נקטו מקורבי הרב בשל כבוד שעדיין רכשו למשטרת ישראל, הביאה אותם, הפעם, בשונה מפעמים קודמות לצאת ולהגיב: "בעקבות הפרסומים האחרונים ובהוראת הרב פינטו במשך שנה וחצי המוסדות עברו הכפשה ובהוראת הרב שתקנו והבלגנו, הרב הורה לנו לשתוק ובזמן שהרב הוראה לשתוק אחרים עבדו. כואב לנו על הצער והעוגמת נפש שנעשתה לרב ושמחים שהאמת יוצאת לאור". אמר הבכיר.

פרשנים משפטיים בהם הבכירים שבהם מותחים ביקורת מאז התפוצצות הפרשה. לדברי אחד מהם, המשטרה מנהלת מלחמה ורדיפה אישית ברב ובחצרו: "לא ייתכן שבפרשה הזו שהתפוצצה לאוויר העולם לפני זמן מה, המשטרה מתנהלת בה כאילו היא רוצה ברעתו של הרב - למחוק אותו תדמיתית".

"הדלפות חומרי חקירה נגד הרב, השיחות רקע בין בכירי המשטרה איתנו העיתונאים יכולים ללמד דבר אחד: המשטרה מבינה שהיא טעתה - אך היא לא יכולה להרשות לעצמה להודות בטעות משום שאם כך תנהג, ידו של הרב פינטו תהיה על העליונה, וזו תהיה אחת התבוסות למשטרה כי מבחינתה מדובר באם כל הפרשות".

לאור התנהלותה הכושלת של המשטרה, גדלים הסיכויים כי בכיריה ימליצו ליועץ המשפטי לממשלה שאין מספיק חומר בשביל להגיש כתב אישום נגד הרב. על-פי הדיווח של העיתונאי ירון דורון בעיתון "ידיעות אחרונות", סנגוריו של הרב פינטו סיכמו עם הפרקליטות: "אם המידע שמסר הרב נגד קצין בכיר במשטרה יתברר כנכון, כתב האישום נגדו יבוטל" נאמר לסנגוריו.

אמש (שלישי) כך לפי הדיווח באתר ווינט: חלה גם הסתעפות בפרשת הרב פינטו. בימים האחרונים נטען כי שר בכיר לשעבר ניסה למנוע מהרב יאשיהו פינטו, שחי באשדוד ובניו יורק וקיבץ סביבו קהילות מאמינים ענפות וגם חסידים אמידים, מלהעיד על דברים שהוא יודע. מעורבותו האפשרית של השר הבכיר לשעבר צפויה להיבדק בתקופה הקרובה.
משטרה הרב משה פינטו בדיקה דנינו יצחקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד