י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבני דרך אמונה: "עמדותיו של לפיד - אות קלון"

רבני הציונות הדתית במכתב תמיכה ברבנים הראשיים • "שפה זו ומילים זולות אלה - דומים לדברי רבשקה המומר"

הרבנים הראשיים אצל הגר''ע. צילום: פלאש 90
הרבנים הראשיים אצל הגר''ע. צילום: פלאש 90

הדיה של המתקפה של שלוחת הרסן אותה פתח שר האוצר יאיר לפיד נגד הרבנים הראשיים ביום שישי האחרון, בעקבות פסיקתם האוסרת על גיוס בנות, טרם התפוגגו.

חיזוק בלתי צפוי מקבלים הרבנים הראשיים גם מפי חשובי הרבנים בציבור הדתי לאומי, התומך רובו ככולו הצסגרות השירות הלאומי, למרות זאת, יצאו הרבנים בקריאה לחזק ולתמוך ברבנים הראשיים ובגינוי חריף ללפיד.

איגוד רבני 'דרך אמונה' פרסם מנשר ובו הם מביעים "זעזוע עמוק ומחאה גלויה על דברי שר האוצר של מדינת ישראל, אשר חרף את כבוד הרבנים הראשיים לישראל היושבים על מדין, קראם בשמם הפרטי ללא תואר רבני, ודרש במילים זולות לפטרם, בשל גילוי דעתם נגד גיוס נשים לצה"ל".

"שפה זו", תוקפים הרבנים בחריפות, "היא אות קלון לכולנו. אדם זה מכתים את ממשלת ישראל בעצם עמדותיו ומילותיו הרעות כלפי הרבנים הראשיים, אשר זרתם עבה ממותניו. בימי המצור הראשון על המקדש הראשון, עמד שר בממשלת סנחריב, יהודי שהמיר דתו בשעת הדחק, ודיבר עם העם הישראלי דברי בלע על ד' ומשיחיו. אנו מוצאים בתנ"ך את תשובת השי"ת לאותו האיש, וזו גם מתאימה לסיטואציה הנוכחית.

"אנו קוראים לשרי הממשלה להישמר בלשונם ולשמור על כבוד הרבנות הראשית, עמל התורה, היכלי הישיבות על כל גווניהם, וכבוד הרבנות- עומדים ביסוד חוסנה וגאונה של ארץ ישראל. יש לרומם ולבצר את קרן הרבנות, ולחזק את התורה וההלכה, שהם מקורות המוטיבציה של העם שלנו לחיות את חייו בארץ הזו בשלמות ובשמחה".

הרבנים ממשיכים להביע את תמיכתם ללא סייג ברבנים הראשיים: "אנו מחזקים את ידיהם של הרבנים הראשיים הרה"ג יצחק יוסף והרה"ג דוד לאו, ואת ידי מועצת הרבנות הראשית. זכותם וחובתם של הרבנים הראשיים לפסוק הלכה לרבים בכל נושא, וודאי בנושא משמעותי, הלכתי וממלכתי כגיוס בנות לצה"ל. הרבנים הראשיים ממשיכים בפסיקתם הנוכחית את דעת הרבנות הראשית מקדמא דנא, ועל כך יישר כוחם שעומדים איתן לימין התורה וכמסורת גדולי הפוסקים". חותמים הרבנים.
רבנים דרך אמונה מכתב לפיד כבוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד