כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ליפמן והכלבים: "המתת כלבים בריאים היא עבירה"

במכתב תשובה לח"כ אשר - מתעקש ח"כ ליפמן לקבל את תמיכת יהדות התורה לחוק נגד המתת כלבים שהוא יוזם

ליפמן. צילום: פלאש 90
ליפמן. צילום: פלאש 90

בעקבות בקשתו של ח"כ דב ליפמן מח"כ יעקב אשר לתמיכה בחוק שיזם, למניעת המתת כלבים, הגיב לו אשר במכתב שהתפרסם ב'בחדרי חרדים' וזכה להד נרחב. כעת הגיע תורו של ליפמן להגיב שוב, במכתב משלו.

"לח"כ אשר היקר, ראשית, תודה על התשובה. עצם ההידברות חשובה כי למרות חילוקי הדעות, כבני תורה שנינו רוצים אותו דבר - לחזק את עולם התורה וכלל ​העם היהודי.

"לעצם העניין, בקשתי את תמיכתך כי אתה בטח מסכים שהמתת כלבים בריאים שלא מסכנים חיי אדם הינה מנוגד​ת לרצון אלוקים ואולי אפילו עבירה על האיסור ​דאורייתא של בל תשחית. לא חשבתי לרגע שכיון שלא מסכימים בנושאים אחרים אתה לא תרצה לקדש שם שמים ולעבוד בשיתוף פעולה למנוע איסורי דאורייתא במדינתנו. עכ​שיו למדתי עליך ​ קצת יותר, טוב לדעת​.

"לגבי חמלה לבני אדם, לדעתי החמלה הכי גדולה היא לתת לאנשים את הכלים לפרנס את עצמם ולא להישען על מתנות מאחרים. ​המפלגה שלך​ יצר​ה תרבות של קבלת מתנות ולסמוך על עזרת בני אדם אחרים למרות שבברכת המזון אומרים "ונא אל תצריכנו ה' אלקינו לא למתנת בשר ודם ולא לידי הלוואתם". בתלמוד בבלי ​כתוב במפורש ש"חייב אדם ללמד את בנו אומנות" ואתם נלחמים ​בכדי לא לתת לבחורים את הכלים שצריכים ללמוד אומנות. ולכן, הפעילות שלי לעזור לחרדים ל​היכנס לשוק העבודה ממשיך א​ת קו החמלה שלמדתי מתורתנו הקדושה וגם מדריך אותי בחקיקה למנוע מצער בעלי חיים. כנראה, לא מעניין אותך חמלה לבני אדם או לבעלי חיים – רק איך להמשיך מעגל העוני וסמיכה על מתנות בשר ודם.

"אנחנו לא רוצים שאף אחד יהיה פחות דתי ולא רוצים להרוס שום דבר. להפך, לדעתי עצם חיזוק ​המצב הכלכלי ​של בני התורה​ יחזק ​את העולם החרדי ​ואת עולם התורה כמו גם את מעמדה בקרב עם ישראל הרחב והשפעתה לטובת המדינה.​ שוב ​אני שמח מאד על עצם ההדברות​, ואמשיך לנסות למצוא דרכים לשיתוף פעולה בינינו על ​מנת לקדם את התורה וערכיה".
ליפמן אשר כלבים מכתב המתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד