כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הרב פינטו: "נכפתה עלינו תקופה עכורה"

לראשונה מתייחס הרב יאשיהו פינטו לפרשה בה הינו מעורב • "זה כפרת עוונות" • מחר יוסר האיפול על פרטי הפרשה

הרב פינטו
הרב פינטו

במסגרת מכתב ששלח היום (רביעי) לחסידיו, למאמיניו התייחס הרב לפרשה וכתב: "אגלה בפניכם מצפונות מחשבותיי ותחושת חדרי לבי. אחים אהובים, תקופה עכורה זו שנכפתה עלינו, באה לנו ללא עוול בכפינו, ואך ורק מתוך שיקולים צרים ואכזריים של גורמים שונים, העושים שימוש בהפחדות, הטרדות ומעללים שונים אשר אין כאן המקום לפרטם".

זו התייחסות ראשונה של הרב לפרשה.

באיגרת תלה את הקשיים אליהם נקלע בעקבות הפרשה ל"תיקונים מגלגולים אחרים וכפרת עוונות על הכלל ועל הפרט", והוא קורא לחסידיו, "לא להיטרד ולהיבהל מלשונות רעות וקטרוגים שמקורם לא טהור. הנה קהילתנו הקדושה, ועליה על צבא תלמידיה, ידידיה ואוהדיה, עומדת בעזרת ה' בפני ימים טובים, ימי ברכה ושגשוג, הצלחה וישועה".

היום בשעות הצהרים נערך דיון בבית משפט השלום בירושלים, בבקשה של כלי תקשורת להסרת צו איסור הפרסום בפרשה שלכאורה מסעירה את המשטרה בשבועות האחרונים, וקשורה ככל הנראה גם להרב.

את הבקשה הגישו חדשות 10 בע"מ, ברוך קרא פרשן חדשות 10, הוצאת עיתון הארץ, ידיעות אחרונות וידיעות אינטרנט. השופטת אנה שניידר נענתה לבקשת המגישים, ובהסכמת הצדדים, החליטה כי מחר בשעה 8:00 בבוקר יוסר צו איסור הפרסום מעיקרי הפרשה.

רק אתמול, לאחר מספר כתבות, המשטרה התייחסה לכך לראשונה, ובהודעה שהוציאה היא קוראת לכתבים בפרט ולגורמים אחרים בכלל "להימנע מיצירה מלאכותית שכולה אווירה המלווה בפיזור רמזים כביכול הנוגעים לגורמי פיקוד במשטרת ישראל".

לדברי המשטרה, "דיווחים מעורפלים ומרומזים אלה, המתמרנים במגבלות של צווי איסור פרסום, עושים הכללות אשר בינן ובין המציאות אין ולא כלום. משטרת ישראל מונה 30,000 שוטרים ומפקדים מסורים ונחושים העושים מלאכתם נאמנה בשירות הציבור".

עוד נמסר: "משטרת ישראל מבקשת להבהיר לציבור כי אין בפרשה נקודתית זו או אחרת, כפי שהוכחנו כבר בעבר, כדי להטיל דופי בארגון שלם, ולבטח שלא לטלטל ארגון באמצעות אמירות דרמטיות של כתבים שונים".

את הודעתה סיימה המשטרה בדברים הבאים: "טוב יהיה אם יינתן לרשויות המוסמכות להגיד את דברן בבוא העת, ולהימנע מחרושת שמועות מיותרות".
צו איסור פרסום בית משפט משטרה הרב משה פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד