כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

"מלך מרוקו יודע - תפילות היהודים מתקבלות"

חבר הקהילה היהודית במרוקו מספר על תפילת הגשם שנערכה לבקשת המלך • "למחרת התפילה ירד גשם"

תפילה לגשם. צילום: יעקב כהן
תפילה לגשם. צילום: יעקב כהן

"למחרת ההכרזה על יום תפילה על גשם, הסתיימה הבצורת", כך מספר הרב לוי, חסיד חב"ד וחבר הקהילה היהודית במרוקו ל'בחדרי חרדים'.

מלך מרוקו מוחמד השישי שיגר לפני שבוע, בקשה לרב הראשי של מרוקו הרב אהרון מונטסגו וביקש שהקהילה היהודית תתפלל עבור גשם. הקהילה נענתה והגשם הגיע.

הרב לוי מספר: "אנשי הדת הנוצרית נשאו תפילה מיוחדת לירידת גשמים והגשם בושש מלבוא, למחרת הגיעה הבקשה מהמלך".

"יש לנו כאן קהילה יהודית יפה, בקזבלנקה עצמה יש 25 בתי כנסת. הכרזנו על השבת החולפת כיום תפילה לירידת גשמים ובכל בתי הכנסת התפללנו "תפילת גשם" שנהוג לומר בשמיני עצרת. ואכן יום לאחר מכן החל הגשם לרדת, והגשמים המשיכו לרדת במהלך השבוע כולו".

"זו לא הפעם הראשונה שהמלך מבקש מאיתנו להתפלל עבורו", סיפר, "אני מתגורר במרוקו כבר שש שנים וכבר ספרתי לפחות שלושה מקרים בהם ביקש מאיתנו להתפלל, המלך יודע שהתפילות שלנו מתקבלות", אמר לוי בסיפוק, "גם בכלי התקשורת המקומית דיווחו על כך בהרחבה".

"כבר אביו של מוחמד השישי היה פונה לרבנים במרוקו כל אימת ששררה בצורת", מעיד גם סם בן שיטרית יו"ר הפדרציה של יוצאי מרוקו, ל'בחדרי חרדים', "הרב שלום משאש זצ"ל שהיה בקשרי ידידות עם מוחמד החמישי סבו של המלך הנוכחי, סיפר לו כי לפני פטירתו קרא לבנו ואמר לו כי עליו לשמור על היהודים כי הם הקמיע שלו. אני איששתי את הסיפור באחד מפגישותי עם המלך מוחמד השישי", אמר שטרית.
גשם תפילה מרוקו תשובה בצורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד