כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הזדהות: מנהל בתי העלמין העביר לשכתו להר הזיתים

משרד בין הקברים: בעקבות טרור האבנים, העביר מנהל מועצת בתי העלמין, הרב הלל הורביץ, את לשכתו להר הזיתים

הזדהות: מנהל בתי העלמין העביר לשכתו להר הזיתים



בעקבות טרור האבנים המופנה כלפי המבקרים בהר הזיתים, העביר מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורביץ, את לשכתו לציר א-טור המשמש כציר המרכזי לעולים להר הזיתים.

במכתב שהגיע לידי סוכנות תצפית, והמופנה לניצב יוסי פריינטה, מפקד מחוז ירושלים, מציין הורביץ כי מאז נכנס לתפקידו כמנהל המועצה, חווה באופן אישי מספר התקפות אבנים בצירי הגישה להר.

כמו כן הוא מתריע כי פניות רבות מצד מבקרים שהיו בדרכם לקברי יקיריהם והותקפו ביידוי אבנים, תוך תיאור ארוע שהתרחש השבוע כאשר הרב יצחק כהן, אביו של נריה הי"ד שנרצח בפיגוע במרכז הרב עלה עם בני משפחתו, אשתו ושני ילדיו הקטנים לקבר הבן בהר הזיתים לציון יום הולדתו של נריה הי"ד, בהגיעם לא טור נרגם רכבם באבנים רבות בשלושה מוקדים תוך שהפורעים רודפים אחריו ומסבים נזק לרכבו. הרב יצחק נאלץ לחכות לכוחות המשטרה כ-45 דקות עד הגעת הניידת תוך שבזמן זה נרגמים באבנים רכבים נוספים.

עוד ביקש הורביץ במכתבו למפקד מחוז ירושלים כי המשטרה תמקם צוותים נייחים לאורך ציר א-טור כדי לאפשר למבקרים בהר להגיע בבטחה ולפקוד את קברי יקיריהם כל אימת שירצו, לפני שחלילה יקרה אסון.

הרב הלל הורביץ הגיע הבוקר להר הזיתים יחד עם חבר מועצת העיר אריה קינג, ועם הרב חיים מילר מ"מ ראש עיריית ירושלים ויו"ר התנועה למען י-ם ותושביה. הרב הורביץ שוחח עם סוכנות תצפית ולדבריו לא ייתכן שבציר העליה המרכזי להר הזיתים המתפרש על קילומטר אחד, משטרת ישראל לא מצליחה למגר את אירועי יידוי האבנים המתרחשים כמעט בכל יום, ולאפשר לאנשים להתפלל על קברי יקיריהם.

עוד הוסיף הרב הורביץ כי כמועצת בתי העלמין, מחובתם לדאוג שיהודים יוכלו לעלות לקברי בני משפחותיהם ביום ובלילה ללא מורא. וכי המועצה מתריעה בעניין לפני שיתרחש אסון. לדברי הורביץ המצב כיום הוא שיהודים חוששים לעלות להר הזיתים, ומי שמגיע, חוטף אבנים. הרב הורביץ מציין כי יש בכוחה של המשטרה לחסל לגמרי את ההתפרעויות, והמשטרה רק צריכה לקבל את ההנחייה מהפיקוד הבכיר ומהמשרד לביטחון פנים.

יצוין כי גורם ביטחוני מסר לסוכנות תצפית כי בעת האחרונה חלה עלייה במקרי הפח"ע במזרח ירושלים שאף הביאה בשבת האחרונה לפציעתו הקשה של אהרון קופרשטיין שנדקר בידי מחבל ברחוב הנביאים הקטן סמוך לשער שכם בעת שעשה את דרכו לכותל.

צילום: סוכנות תצפית











הר הזיתים טרור אבנים לשכה בתי עלמין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד