כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דרעי: "ניזום העדפה מתקנת לעסקים ביש"ע"

ש"ס פונה למתנחלים? • דרעי נטע עצים יחד עם יו"ר מועצת יש"ע: "באתי לראות מה התפתח כאן בזמן שלא הייתי בפוליטיקה"

צילום: יחצ
צילום: יחצ

יו"ר ש"ס אריה דרעי המשיך הבוקר (ה) בסדרת הסיורים שהחל מאז חזרתו לפוליטיקה ביהודה ושומרון, והוזמן כאורח הכבוד של יו"ר מועצת יש"ע בנטיעת עצים לרגל ט"ו בשבט, יחד עם ילדי היישוב קידה.

במהלך הסיור שערך לדרעי יו"ר מועצת יש"ע ובנימין אבי רואה, ביישובי המועצה זכה דרעי לסקירה מקיפה על התפתחות מערכות החינוך והבנייה ביישובים אלו.

דרעי ביקר ביישובים רבים, וביקב פסגות שם שמע מהבעלים יעקב ברג על הצלחת יצוא היינות לחו"ל, והחרמות שמטילים מדינות שונות באירופה ואפילו מסעדות שונות בתל אביב על יינות מיהודה ושומרון.

במהלך הביקור סיירו דרעי ורואה ביישובים תל ציון, מגרון, שילה, ובמרכזי המבקרים של המועצה, שם זכה דרעי להקרנה מיוחדת על ההיסטוריה היהודית במקום.

במהלך הסיור ביקש יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה מדרעי לפעול למען ההתיישבות והודה על הגעתו לסיור.

רואה אמר לדרעי שלמרות ההיכרות שלו עם המקום ושותפותו בבניית יישובים רבים ביו"ש בהיותו שר פנים, הוא מגיע לסיור במקום.

דרעי הודה לרואה על ההזמנה, שנעשתה בהמשך למפגש שנערך בין השניים לפני כחודש במשרדו של דרעי בירושלים. מדובר בסדרת פגישות שעורך דרעי עם כל ראשי ההתיישבות, ביניהם יו"ר המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ויו"ר מועצת גוש עציון דוידי פרל.

בסיום הפגישה הודיע דרעי לרואה כי לאור השיחות והמגעים שהוא מנהל עם ראשי ההתיישבות בהם שמע על הפיכתם מטרה לחרם במדינות אירופיות שונות הוא יוזם הצעת חוק של אפליה מתקנת במכרזי המדינה עבור חברות מסחריות מעבר לקווי 67 שמופלים לרעה באירופה. לדבריו כל מי שנפגע מהחרם המדינה צריכה לדאוג לו ולשמור על ערך הרעות והערבות ההדדית.

"חזרתי לכאן במסגרת חזרתי לפוליטיקה והרצון לחזור להכיר את כל מה שהתפתח כאן ומה שזקוק לפיתוח מאז שעזבתי את המערכת הפוליטית. אני בא להעביר מסר שזאת הארץ שלנו, וחלק מהאופי היהודי של מדינת ישראל הוא עצירת החרמות והערבות ההדדית. אם בתל אביב מחרימים מוצרים מיהודה ושומרון זאת בעיה מוסרית, ואי אפשר להפריד בין יהודים ליהודים לפי קווים ירוקים או אחרים. אני ותנועת ש"ס יחד עם הציבור הספרדי ומסורתי אתכם ביחד במאבק הזה למנוע את האפליה, ואני מתכוון להמשיך לקרוא לציבור לקנות מוצרים ממפעלים מוחרמים כפי שעשיתי בחנוכה כאשר באופן אישי קניתי שמן זית משילה".

דרעי סיכם את הביקור ואמר לרואה כי המתיישבים משלבים את שלושת העקרונות של עם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל.

רואה השיב לדרעי כי "אני שמחים על הביקור שלך, למרות שאתה מכיר כבר את המקום ואנחנו נשמח להסתייע בך להתחבר ולחזק את המורשת של עם ישראל, והצביון היהודי, במיוחד בתקופה קריטית של ניסיונות שונים להעלות הצעות חוקים נגד המסורת היהודית".



























































חרם דרעי ישע טו בשבט העדפה מתקנת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד