כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

פרשת הרב פינטו לא יורדת מסדר היום

המפכ"ל: "מאחל שיצליח להוכיח את חפותו" • ארביב: "עלילת שווא" • אהרנוביץ': "נוכחות שוטרים במדים בחצרות רבנים - לא אתי"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, התייחס הערב (ה) לחשדות נגד ניצב מנשה ארביב, ראש יחידת להב 433.

"הגעתי ליחידה 443 בהמשך לפרסומים שהיו בימים האחרונים, במטרה לבוא ולחזק את קציני ושוטרי היחידה", פתח המפכ"ל. "היחידה הזו עוסקת במשימות חיוניות ברמה הלאומית וחשוב מאוד לוודא שהיחידה הזו תמשיך לעשות את עבודתה נאמנה".

דנינו סיפר "נפגשתי אמש עם ניצב מנשה ארביב, שהוא קצין עתיר זכויות בפני עצמו, והודעתי לו על הבדיקה שנעשית במחלקה לחקירות שוטרים ועל החשדות נגדו. אני מבקש מכולנו לתת לרשויות המוסמכות לעשות את תפקידן. אחרי ששמע את דברי הוא ביקש מיוזמתו לצאת לחופשה כדי להוכיח את חפותו, אני מאחל לו ברמה האישית שיצליח לעשות זאת".

"אנחנו משטרה שיודעת לעמוד על ערכיה ועקרונותיה. מי שלא יעמוד בנורמות הללו לא יהיה חלק מהארגון".

דנינו מינה את ניצב מני יצחקי שימלא את מקומו של ארביב בנוסף לתפקידים הנוספים בהם הוא עוסק. "אני מבקש לתת לרשויות לעשות את תפקידן ואת הבדיקה כמה שיותר מהר", חתם דנינו.

ארביב עצמו אמר כי מדובר בעלילת שווא, "אני מאמין כי הבדיקה תבוצע במהירות וביעילות וכי בסופה כאשר יגיעו לחקר האמת ינוקה שמי באופן מוחלט".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התייחס אף הוא הערב לפרשות החדשות ובראיון שהעניק לערוץ 2 בתכנית שש עם עודד בן עמי, הבהיר כי "כל מי שמפר את הנורמות של ארגון מקצועי מקומו לא בארגון - אפילו ליום אחד".

"יש קשר מובנה בין מפקדי מחוז לבין אישי ציבור ורבנים באזורים שעליהם הם מופקדים, השאלה היא היכן עוברים הגבולות", אמר אהרונוביץ'. "אנחנו חידדנו את הנהלים בעניין הזה לפני כשנתיים וגם הורדנו הנחיות: נוכחות שוטרים על מדים במקומות כמו חצרות רבנים - זה עניין לא אתי ויש להימנע מכך".

בהמשך, הבהיר השר בנחרצות את עמדתו באשר לעתידו של ניצב ארביב במשטרה במקרה שיורשע. "שוחד הוא שוחד הוא שוחד", אמר אהרונוביץ'. "כל מי שמפר נורמות של ארגון של קצינים ושוטרים - אין לו מקום בו. אם מישהו מבצע עבירה, הנזק הוא ארגוני. אני לא אגבה, ולא אחפה במקרים כאלה. אם הוא יורשע - יום אחד הוא לא יישאר במשטרה".

אהרונוביץ' הוסיף כי "ברגע שתסתיים הפרשייה אני מקווה שכל האנשים שמעורבים וגם אנשי התקשורת יגידו גם הם מילה טובה על המשטרה".

עו"ד גדעון פישר, בא כוחו של ניצב מנשה ארביב מסר הערב: "ניצב מנשה ארביב הוא אחד הקצינים המוערכים ביותר במשטרה. ארביב מכהן כיום בתפקיד הרגיש ביותר כמפקד יחידה להב 433. מאחורי ניצב ארביב שורה ארוכה של הצלחות מודעיניות וחקירתיות. התפקיד אליו מונה ניצב ארביב לפני כחצי שנה ממחיש את ההערכה והאמון להם זוכה ממפכ"ל המשטרה ומהשר לביטחון פנים.
לא רבים יודעים כי ניצב ארביב מילא שורה של תפקידים מבצעיים. בין היתר הקים את יחידת המסתערבים של מג"ב בעזה ובאיו"ש ונחשב לאחד הלוחמים האמיצים של היחידה ושל הימ"מ".

לעניין סוגיית הרב פינטו, הוא אמר "אין אנו מעוניינים לפגוע בהליך הבדיקה, ניצב ארביב סומך על מערכת אכיפת החוק ומכבד את הליך הבדיקה. את הפרטים נביא לפני הצוות שעוסק בבדיקת העניין. ארביב ישוב מחופשתו בשבוע הבא לתפקידו ביחידה"
משטרה הרב פינטו המפכל השר לביטחון פנים אהרנוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד