כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פרשת הרב פינטו: שוטרים, טלו קורה מבין עיניכם

למה משטרת ישראל ואנשיה אינם שווים מפני החוק? • ומדוע 'עד מדינה' עבריין עדיף בעיניה על עדותו של רב נכבד?

פרשת הרב פינטו: שוטרים, טלו קורה מבין עיניכם

מדינת ישראל מנסה להצטייר כמדינה דמוקרטית, אשר בה אין אף אחד מעל החוק.

כהוכחה לכך אפשר לראות את "מרוץ" הנבחרים המוצאים את עצמם מאחורי סוגר ובריח, דבר המוכיח, לכאורה, כי יש על מי לסמוך. יתירה מכך, אף התקשורת נהנית מאוירת הדמוקרטיה שהשתלטה עלינו, כאשר כל דבר מפורסם בה, בין אם מדובר באמת או בבדיה.

כללי משחק אלה הפכו לשגרה, זכות הציבור לדעת הפכה למעין חוק יסוד לא כתוב - אשר כולם הולכים לאורה.

והנה בימים האחרונים עלה לתודעה תיקו של הרב יאשיהו פינטו, אשר הנסתר - אף כיום - רב על הגלוי בו, ואשר עולה ממנו, לצערי, הרגשה כי כולם שווים בפני החוק, חוץ מגורם אחד - משטרת ישראל.

אני לא חושב שכיום יש מאן דהוא אשר יודע את הפרטים של הפרשה לאישורן, אך מהפרטים שמתגלים עולה כי המשטרה הממהרת לפרסם את הישגיה חדשות לבקרים, כאשר נחקר היושב בחדר החקירות אינו יודע כי פרטי חקירתו מתפרסמים "בזמן אמת" באמצעי התקשורת, פתאום, בפרשה זו מנסה המשטרה להסתיר את העובדות מהציבור, דבר שצריך לעלות סימני שאלה רבים על הצביעות שבהתנהלותה.

יתירה מכך, בימים האחרונים השר לביטחון פנים ובכירים במשטרה קובלים נגד היועץ המשפטי לממשלה שעשה 'הסכם' עם הרב פינטו תמורת הפללת שוטרים אשר לכאורה סרחו, כאשר לטענתם 'עסקה' שכזו אינה יאה ואינה מוסרית - לערוף את ראשו של השוטר הסורר, תוך שחרור הרב פינטו מאשמה פלילית.

לכאורה, בטענה זו יש ממש, איך יכול להיות שחשוד ישתחרר במטרה להפליל חשוד אחר.

אך לצערי נוכחתי במהלך עבודתי כעו"ד כי שיטה זו נוהגת במדינת ישראל באופן תדיר, ואסביר: מדינת ישראל נוהגת "חדשות לבקרים" בתיקים פליליים לערוך הסכם עם "עד מדינה" אשר הנו עבריין וזאת בתמורה כי יספק "סחורה" כנגד עבריינים אחרים. למרות הבעייתיות בשיטה זו, בתי המשפט מקבלים אותה ותיקים רבים מוכרעים על סמך עדויות אלו.

כך לדוגמא בתיק בניזרי, עד המדינה קיבל חסינות מפני העמדה לדין תוך שהובטחו לו הטבות במיליוני שקלים, כאשר כל טענה בדבר האבסורד בקבלת עדותו של עד המדינה לא צלחה, ומדינת ישראל הרשיעה את הרב בניזרי על סמך עדותו של עד מפוקפק זה, אשר ברור כי תמורת ההטבות שקיבל אף היה מעיד כי הרב בניזרי גם רצח את ארלוזורוב.

התנהלות המשטרה כיום, כאשר המדובר על תיק המתנהל במגרשה הביתי, תוך ניסיון 'נאור' לטעון כי מהלך שכזה של היועץ המשפטי לממשלה אינו מוסרי, מקומם כל אדם סביר.

ראוי שמשטרת ישראל תעשה "חשבון נפש" פנימי, תוך התווית דרך פעולה אחת - בה כולם שווים בפני החוק ואף למשטרת ישראל אין חסינות בעניינים אלו, כך שלא כל השיטה עליה מתפארת המערכת תוכח כצבועה ובלתי מהימנה.
חוק הסכם הרשעה הרב פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד