י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

אור ירוק מתריעה: אתרי עבודות תשתית עלולים לסכן את הולכי הרגל

עמותת אור ירוק: "גם אם מדובר על מפגע זמני של מספר שבועות או חודשים, על הרשויות המקומיות לוודא כי להולכי הרגל יש מעבר מוסדר, המופרד מכלי הרכב בכדי שהם לא יסכנו את חייהם"

אור ירוק מתריעה: אתרי עבודות תשתית עלולים לסכן את הולכי הרגל


כאשר הרשות המקומית או החברה הלאומית לדרכים מתחילות בביצוע עבודות תשתית, בדרך כלל ברור כי אלו נעשים לטובת התושבים ולצורך העלאת איכות חייהם. יחד עם זאת, במקומות מסוימים בהם מתבצעות עבודות אלו, ניתן לזהות כי במהלך ביצוע העבודות מסכנים עוברי האורח את חייהם משום שאתר העבודות לא הוסדר כראוי עבוד כלל משתמשי הדרך.

כך למשל, מקום העבודות אמור להיות מסומן ומופרד באופן שאינו מסכן את עוברי הדרך. במקרים מסוימים, העבודות מביאות לכך שאין להולכי הרגל מדרכה בטוחה המפרידה בינם לבין כלי הרכב ובאופן זה הם עלולים להיות חשופים יותר להיפגע בתאונת דרכים. סכנה נוספת לציבור הם כלי הרכב הכבדים הנעים באתרים אלו כחלק מפעילות הבניה. כאשר ישנם כלי רכב כאלה, על הרשות המקומית להציב שילוט אזהרה משמעותי.

מבדיקה שערכו מתנדבי אור ירוק עולה, כי ברחבי הארץ, ישנם אתרי עבודות שאינם בטיחותיים ומסכנים את שאר משתמשי הדרך.

אחד המוקדים הבעייתיים שנמצאו הוא ברחוב הבנים באור יהודה. ברחוב זה ישנו מיזם בניה גדול ואף הוקמה גדר זמנית למניעת כניסה לאתר הבניה. הבעיה היא, כי הגדר גוזלת מהציבור את המדרכה וגורמת להולכי הרגל לצעוד על הכביש באופן שמסכן אותם. בכדי לתקן את המצב, יש לעשות הפרדה בטוחה להולכי הרגל או להתקין שילוט המפנה את הולכי הרגל לעבור למדרכה הנגדית.

מוקד בעייתי נוסף שנמצא הוא ברחוב מנחם עמוסי בראש העין, בו משופצים מבני ציבור. גם פה, נבנתה גדר זמנית התוחמת את אתר הבניה וגם כאן היא נבנתה על חשבון מדרכה קיימת וללא הסדרת בטיחותם של הולכי הרגל.

עמותת אור ירוק: "גם אם מדובר על מפגע זמני של מספר שבועות או חודשים, על הרשויות המקומיות לוודא כי להולכי הרגל יש מעבר מוסדר, המופרד מכלי הרכב בכדי שהם לא יסכנו את חייהם. הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. המדרכות הבטוחות קריטיות במיוחד עבור האוכלוסיות הפגיעות ביותר בדרך כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות ולכן על הרשויות המקומיות להימנע ממצב שבו אלו לא יכולים ללכת במדרכות בבטחה".
אור ירוק עבודות בכביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד