ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

מח"ש ממליצה: לפתוח בחקירה נגד ארביב

חוקרי מח"ש המליצו לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב מנשה ארביב - בחשד לקבלת טובות הנאה ממקורבי הרב פינטו • הרב ייחקר בניו-יורק - מחר ייפגשו פרקליטיו עם היועה"מ לקראת כתב אישום • דיווח: ארביב ניסה לטפול על הרב אשמת שוחד ובשל כך נאלצו פרקליטיו לחשוף את את קשריו • "עד אז - חשש הרב מ'מסירה'"

ניצב מנשה ארביב. צילום: פלאש90
ניצב מנשה ארביב. צילום: פלאש90

מח"ש תמליץ לפתוח בחקירה פלילית נגד ניצב מנשה ארביב, זאת לאחר שהסתיימה הבדיקה הראשונית בפרשה. כך גם ייחקר הרב פינטו בניו-יורק.

במהלך סוף השבוע הסתיימה הבדיקה הראשונית של מח"ש - על פי מידע שהעבירו פרקליטיו של הרב פינטו ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין.

לאחר הבדיקה הראשונית, הודיעו ראשי מח"ש לפרקליטות המדינה כי הממצאים שהעלו יחייבו מעבר לחקירה פלילית נגד ניצב ארביב.

מחר תתקיים בלשכתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, פגישה עם פרקליטי הרב פינטו, כדי לסכם עימם את העברת המידע והעדויות, ולפי תוצאות הפגישה ייתכן שניצב ארביב יוזמן לחקירה באזהרה עוד השבוע.

עם זאת, ממה שמסתמן, ממצאי הבדיקה הם כאלה שלא מאפשרים לוותר לרב פינטו ובסופו של דבר יוגש נגדו כתב אישום. אך יתכן ועונשו של הרב יוקל במסגרת חשיפת הפרטים המפלילים לכאורה נגד ארביב.

ומדוע החליט הרב להאשים את ארביב? לפי דברי אישים המעורים בפרשה, ניצב מנשה ארביב הוא שהאשים תחילה את הרב פינטו בניסיון לשחדו, וביקש ממנו פרטים על החקירה שהתנהלה בענינו בנושא עמותת 'חזון ישעיהו'.

נוסף לאישום הקשור לניצב ברכה, גם האשים ניצב ארביב את הרב בניסיון להעניק לו עצמו שוחד. וכך, לפני מספר שבועות, קיבלו פרקליטיו של הרב הודעה מפתיעה, לפיה ארביב הינו עד תביעה בפרשה.

בעקבות ההודעה, החליטו פרקליטי לחשוף את הקשרים עם ארביב בתמורה לחסינות שתוקנה למוסרי המידע.

עד אז, אומרים המעורים בפרשה, סירב הרב למסור מידע מפליל נגד ארביב מחשש ל'מסירה'. אך הרב נאלץ לחשוף את המידע, לאחר שארביב מסר לדבריהם, מידע כוזב בחקירה והופיע כעד תביעה, כאילו הרב ניסה לשחדו, בעוד שארביב קיבל טובות הנאה, כסיוע לפי בקשתו.

עוד דווח כי שני קצינים נוספים חשודים בקבלת טובות הנאה ממקורבי הרב פינטו. לפי הדיווח במחלקה לחקירות שוטרים התקבל מידע לפיו לפחות עוד שני קצינים נוספים קיבלו טובות הנאה ממקורבי הרב יאשיהו פינטו. כאשר אחד מהם, שירת גם הוא בעבר בלהב 433.

לפי הדיווח, קצין נוסף אכן צפוי להיחקר בפרשה, בנוגע לקצין השני, ביקשו נציגי הרב לא לפתוח בחקירה, ואף הודיעו כי הרב פינטו לא יעיד נגדו.

עו"ד גדעון פישר, בא כוחו של ניצב מנשה ארביב מסר הערב: "אין כל החלטה על חקירה פלילית. היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, טרם החליט בנושא זה. איננו מתייחסים לשמועות. כך נהגנו מתחילת הפרשה וכך נמשיך לנהוג. כאמור, היועץ המשפטי לממשלה הוא ורק הוא הגורם המוסמך לקבל החלטות מסוג זה. החלטה טרם התקבלה ובעת הזו מתקיים הליך בדיקה בלבד. ניצב ארביב לא התבקש להגיע ולו פעם אחת למסור עדותו בעל פה או בכתב בפני צוות הבדיקה. ביקשנו מהיועץ המשפטי לממשלה ומפרקליט המדינה להציג בפני הצוות והגורמים האמונים על הבדיקה. אנו מאמינים שבקשתנו תסתייע בהקדם.
משטרה פרקליטות הרב פינטו הארכת כהונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד