ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

הקץ לכפילות • מחר יאושר: רב ראשי אחד לישראל

שרת המשפטים ציפי לבני והשר נפתלי בנט יביאו מחר לאישור ועדת השרים הצעת חוק לרב ראשי אחד בישראל • "להפסיק הפילוג"

הגר"י יוסף והגר"ד לאו. צילום: פלאש90
הגר"י יוסף והגר"ד לאו. צילום: פלאש90

שרת המשפטים ציפי לבני ושר הכלכלה נפתלי בנט, יביאו מחר (ראשון), לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק לביטול שני רבנים ראשיים לישראל, וזאת במטרה להביא למצב בו יהיה בישראל רב ראשי אחד.

בנוסף, בניגוד למצב היום בו הרב הראשי מתמנה לנשיא ביה"ד הרבני העליון, הנשיא והמשנה לנשיא ימונו מקרב דייני בית הדין הרבני ‏הגדול, בדומה לתפקיד ‏נשיא בית המשפט העליון והמשנה לו.

עם זאת, על הרבנים הראשיים לישראל המכהנים כיום ורבני ערים המכהנים כראשי אבות בית דין רבני אזורי, ימשיכו לחול הוראות הדין הקודם עד תום תקופת כהונתם.

"במדינה בה מכהן נשיא אחד, נשיא ביהמ"ש העליון אחד, ראש-ממשלה אחד ורמטכ"ל אחד, אין הצדקה להכפלת תפקיד הרב הראשי", אמרה לבני, "עלינו להפסיק את הפילוג העדתי המיושן בעם, ולהביא לקירוב לבבות. מגיע למדינת ישראל רב יחיד שיביא לאיחוד של חלקי החברה השונים, שיוביל רבנות הנותנת שירות לכלל הציבור היהודי-ישראלי, על שלל עדותיה. כיבוד המסורת מבית של כל אחד ואחת מאיתנו לא צריך לבוא יד ביד עם פלגנות".

השר בנט: "זהו צעד חשוב שמסמל את אחדות העם. מינוי רב ראשי אחד הוא מהנושאים שהשאלה היחידה היא מדוע הוא לא קרה קודם. זהו מהלך שיסמל אחדות בעם. כיום, כשמתחתנים אשכנזים עם ספרדים עם תימנים ועם כל העדות, מובן שאין סיבה לשני רבנים ראשיים. כפי שיש כיום רב ראשי צבאי אחד, ובכלל שאין תפקידים נפרדים לאשכנזים וספרדים בכל תחום, אין סיבה גם בתפקיד הרב הראשי שהדברים יראו אחרת".
בית משפט רב ראשי לבני נשיא בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד