ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הורים באשדוד: "החלטת העירייה - בשביל לחץ פוליטי"

בפיקוד העורף המצב שגרתי, אך עיריית אשדוד ביטלה חלקית את הלימודים • אחד ההורים: "החלטה פוליטית" • העירייה מכחישה

הורים באשדוד: "החלטת העירייה - בשביל לחץ פוליטי"



טיפטוף הרקטות בדרום ממשיך, והיום (א) בפעם השנייה, הודיעה עיריית אשדוד להורים, כי הלימודים במבנים בהם אין מיגון לתלמידים - יבוטלו.

בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, שוגרו מרצועת עזה שישה רקטות לעבר לאיזור אשקלון, בנס, סוללת כיפת ברזל הצליחה ליירט חמישה מהם שהיו אמורים להתפוצץ באיזורים מיושבים וחלילה לפגוע בנפשות. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח.

בעקבות מקרה זה, הודיעה העירייה כי ביום שישי לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך הלא ממוגנים. אולם מקרה זה חזר על עצמו גם היום. בשעות הצהרים הודיעה העירייה להורים לילדים המתחנכים במוסדות החינוך הלא ממוגנים (קרוואנים וכד'), כי לאור המשך ההסלמה ולאחר הערכת מצב שקיים ראש העיר באשדוד ד"ר יחיאל לסרי, יש לבוא לקחת מיידית את ילדיהם הביתה. בנוסף, להורים הוברר כי מחר (שני) לא יתקיימו לימודים במוסדות הלא ממוגנים. לגבי שאר מערכת החינוך תתבצע הערכת מצב נוספת בערב, ותתקבל החלטה בהתאם להתפתחויות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה השבועית למצב בדרום ואמר: "אנחנו נחושים לשמור על השקט בדרום. אנחנו עושים זאת על ידי מדיניות של סיכול מראש וגם בתגובה עוצמתית נגד אלה שמנסים לפגוע בנו או פוגעים בנו. אני מציע לחמאס לקחת בחשבון את המדיניות הזאת שלנו."

אולם רבים מתושבי העיר, חוששים כי הסיבה האמיתית לביטול הלימודים, אינה בגלל החשש המיידי לירי רקטות - וסכנה לשלום הילדים, אלא מסיבות פוליטיות.

בפיקוד העורף אמרו ל'בחדרי חרדים' כי המצב העכשווי הוא שגרה, "אין כרגע מבחינתינו שום הנחייה לשלוח את הילדים הביתה, זה שיקול של העירייה".

אחד ההורים ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אמר "שולחים ילדים הביתה בשביל לחץ פוליטי - משחקים באלפי משפחות בשביל לחץ ביטחוני. מה יהיה השלב הבא? ילדי עזה ממשיכים בשיגרה. הבהלה היא גם במקומות מוגנים. יש יותר חשש בדרכים מאשר בתוך המבנים. אם העיריה חושבת שהמקום לא מוגן, אז שתמגן אותו!".

מעיריית אשדוד נמסר: "ראש העיר לא צריך להוכיח את דאגתו לתושבי אשדוד ובעיקר לשלומם ולביטחונם של ילדי העיר. כמי שנושא באחריות הוא בוחר להתנהג כ'מבוגר האחראי' ולא לסכן אף ילד או ילדה. ראש העיר, כמו כל אזרח מקומי, היה שמח לקיים שגרת חיים נורמטיבית אך המציאות כופה עלינו מצבים לא נורמטיביים ומשכך עליו לקבל את ההחלטות הנכונות והמבטיחות את שלום הילדים".

"אין לקנא בראש עיר שצריך לקבל החלטה מן הסוג הזה, ועל הציבור להיות סמוך ובטוח כי לאחר הערכת מצב והתייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, ראש העיר מקבל את ההחלטה הנכונה לעת הזאת. אנו מבינים ללב ההורים אך עדיף שהילדים ישבו בטוחים בבית ולא יסתכנו במקום שאין מיגון. ראוי שההורים יודו לראש העיר על החלטתו האמיצה שכל תכליתה שמירה על חיי ילדיהם".

הודעה שנשלחה להורי התלמוידים בחיידרים

אשדוד רקטה לימודים ביטול מוסדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד