כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אחד מכל שלושה הרוגים בתאונות הדרכים: הולך רגל

84 הולכי רגל הרוגים מתחילת 2013 ברחבי המדינה. עלייה חדה של כ-40% בהולכי רגל אשר נפצעים באורח קשה בתאונות דרכים. תצפיות שערכה עמותת אור ירוק: כשליש מהנצפים חצו כביש שלא במעבר חצייה או באור אדום

אחד מכל שלושה הרוגים בתאונות הדרכים: הולך רגל
יעקב נחומי


לאחרונה, ערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק ברחבי הארץ תצפיות במטרה לאמוד את דפוסי חצית הכביש בערים. התוצאות שפרסמה העמותה מטרידות ומדאיגות. בתל-אביב כ-27% מהנצפים חצו את הכביש שלא לפי החוק. בירושלים 34%, בבאר-שבע 35% ובראשון לציון 40%. הממוצע הארצי מראה כי כשליש מהולכי הרגל חוצים את הכבישים תוך התעלמות מוחלטת ממעברי חצייה ומרמזורים.

הוכחה לכך שהנתונים לא משקרים היא השבוע שחלף שבו התווספו שלושה הולכי רגל לסטטיסטיקה הטרגית ונהרגו מפגיעת מכונית. ישראל נמצאת בין המקומות הראשונים במדינות המתפתחות בשיעור מספר הולכי הרגל שנהרגים מתוך כלל הרוגי תאונות הדרכים. למען הסר ספק: כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החצייה !

מנתונים מטרידים אשר מציגה עמותת 'אור ירוק' עולה כי בעשור האחרון נפגעו 32,273 הולכי רגל ו-1,345 נהרגו כהולכי רגל (2003-2013). תואר נוסף שקוטפת מדינת ישראל: מקום ראשון בקרב מדינות אירופה במספר הולכי הרגל הילדים שנהרגים. האם האשמה צריכה להיות של הולך הרגל בלבד? של הנהגים הישראליים? אולי כאשר הממשלה תבין שהיא חייבת ליצור מערכת תשתיות הולמת יותר שמגנה גם על הולכי הרגל, אנחנו נוכל לטייל בשטחים העירוניים ומחוצה להם מבלי הפחד שבפעם הבאה יגיע תורנו...


שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "הולכי הרגל הם משתמשי הדרך הפגיעים ביותר והם זקוקים למרב האמצעים להגברת ביטחונם. זאת ניתן לעשות באמצעות תשתיות ידידותיות וסלחניות, אכיפה הולמת, הסברה והגנה עליהם בעת פגיעה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות ברכבים. על קובעי המדיניות ומקבלי ההחלטות להציב את שיפור בטיחות הולכי הרגל כיעד מחייב וליישם אמצעים ופתרונות הולמים לבעיה חמורה זאת".
אור ירוק הולגי רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד