כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

שוב: בחורי ישיבה יצאו לטייל ואיבדו את דרכם

במשך שעות נערכו חיפושים אחר שני בחורי ישיבה, שנכנסו לנחל עמוד ואיבדו את דרכם • יחידת החילוץ איתרה אותם ללא פגע

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

שני תלמידי ישיבה, נכנסו בשעות הצהרים לערוץ נחל עמוד, אולם לאחר רדת החשיכה, התקבלה פנייה למוקד החירום של זק"א 1220 על היעדרותם.

במשך שעות, נערכו חיפושים אחר שני בחורים מישיבת 'קריית מלך' מבני ברק, שיצאו בצהריים לטייל בנחל עמוד ואיבדו את דרכם. רק בחצות הלילה (ג) אותרו כשהם בריאים ושלמים.

מדובר בשני צעירים בני 18-20, שנכנסו לערוץ נחל עמוד בשעה 14:00 לערך. בשעות הערב המאוחרות צלצלו לחברם שבמהלך המסלול הסתבכו, אך חשבו שהם יודעים איך לצאת. אולם רק בשעה 20:30 התברר להם כי טעו בדרך, ואין להם מושג איך לצאת.

חברם, שקיבל את השיחה מיהר לפנות למוקד זק"א, בציינו כי בטלפון הנייד שברשות חבריו, נגמרה הסוללה, דבר המקשה מאוד על איתורם וחילוצם. מה שכן, המטיילים נתנו תיאור כלשהו היכן הם נמצאים.

עם קבלת הקריאה במוקד זק"א, מיהר חיים ויינגרטן, מפקד אגף המבצעים להזניק את יחידת החילוץ גליל כרמל, אשר התארגנו במהירות ויצאו לחיפושים אחר בחורי הישיבה.

"מדובר בליל ירח" מציין ויינגרטן, "כך שאור יש להם בשפע, אך הדבר המסוכן הוא הקור ששורר באיזור, ולפי מה שתיאר חברם אין ברשותם בגדים מחממים במיוחד. אני מקווה, שיחידת החילוץ תאתר אותם במהירות, ויחלצו אותם בשלום".

גיא גרברסקי, מפקד יחידת החילוץ גליל מערבי, תוך כדי השיחה עם 'בחדרי חרדים' קיבל עידכון כי הנעדרים אותרו כשהם בריאים ושלמים.

"מדובר בקור של 8 מעלות בתקופה זו, מה שיכול בקלות להוביל להיפותרמיה (ירידה בטמפרטורת הגוף). היה להם נס שאיתרנו אותם מהר. בעקבות הפנייה, יצאו צוותים של 16 מחלצים, ובנוסף ניהלו את האירוע עוד ארבעה אנשים מבחוץ. מדובר בשני בחורים בני 18-20, וכעת הם מחולצים על ידי מתנדבי היחידה".
זקא טיול דרך בחורי ישיבה איבוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד