י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

חשש לסכנה נוספת: צוותים סורקים את הדירות שנפגעו

פיצוץ הגז: העירייה הקימה חפ"ק עירוני ותקיים הבוקר הערכת מצב • צוותים סורקים את הדירות שנפגעו; הרחוב פתוח לתנועה

צילום: אודי גל, דובר כיבוי ירושלים
צילום: אודי גל, דובר כיבוי ירושלים

הטיפול בפיצוץ הגז: העירייה הפעילה חפ"ק עירוני של אגף חירום ביטחון לטיפול באירוע. צוותי מבנים מסוכנים סרקו את הדירות שנפגעו ופינו דיירים למניעת כל סכנה נוספת.

צוותי חירום מורחבים של אגף הרווחה הגיעו מיידית למקום והעניקו סיוע למשפחות שדירותיהם נפגעו.

הצוותים מיפו את המשפחות שבתיהם נפגעו והציעו סיוע בלינה ופינוי לבתי מלון. מרבית המשפחות התפנו לבני משפחה ושכנים ו2 משפחות הועברו לבית מלון.

צוותי הרווחה נמצאים בקשר גם עם קרובי המשפחה של ההרוגים באירוע להענקת סיוע ככל שיידרש.
הצוותים יעמדו בקשר עם כל המשפחות שפונו לגבי המשך הטיפול והענקת סיוע בפינוי למלונות באמצעות לשכת הרווחה בגילה וצוותים נוספים.

ראש העיר ניר ברקת הגיע לשטח במהלך הלילה והתעדכן בטיפול בנפגעים. ברקת הנחה את צוותי העירייה להעניק סיוע וטיפול לכל הדיירים שדירותיהם נפגעו.

משפחה נכחדה בגילה: הורים ותינוק נהרגו

הבוקר (ב) יוצבו במקום מאבטחים וצוותי מחלקת מבנים מסוכנים של העירייה ימשיכו לפעול לטיפול בכל הדירות שנפגעו למניעת כל סכנה נוספת. צוותי ניקיון פינו את הרחוב והוא כעת פתוח לתנועת כלי רכב.

העירייה תקים הבוקר הערכת מצב מיוחדת בשיתוף המינהל הקהילתי בגילה להמשך הטיפול במצב.

בשעה הקרובה, יובא טכנאי הגז החשוד ברשלנות שהובילה לפיצוץ, לדיון בבית משפט השלום בעיר, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. מעדויות שהגיעו למשטרה עולה כי הטכנאי הגיע לפני הפיצוץ לבניין אך עזב מבלי לתקן את התקלה.

חברת סופרגז שאחראית על תשתית הגז בבניין שבו אירע הפיצוץ בירושלים מסרה בתגובה ראשונה לאירוע כי "בשעה 22:10 בלילה הוזעק טכנאי לבניין בעקבות פנייה טלפונית שהגיעה מהדיירים. הטכנאי דיווח כי סגר את ברזי הגז. לצערנו, אירע הפיצוץ מאוחר יותר בלילה. על פי החוק, אמורה להתבצע בדיקה של מערכת הגז הראשית בבניין אחת לחמש שנים. בבניין שבו אירע הפיצוץ בוצעה בדיקה בספטמבר 2012 והמערכת נמצאה תקינה. החברה תשתף פעולה עם המשטרה והגורמים השונים למיצוי החקירה".
דירות ירושלים עירייה פיצוץ גז סריקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד