י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בפעם השמינית: נפתח מבצע 'ועתה כתבו לכם'

כמלחמה בחוק הגיוס נגד לומדי התורה ולע"נ הגר"ע יוסף זצ"ל, אלפי בני הישיבות ישלחו חבורות בסוגיות הש"ס והלכה ויזכו במלגות

המעמד בשנה שעברה, בהשתתפות הגר"ע זצ"ל. צילום: אלי סגל
המעמד בשנה שעברה, בהשתתפות הגר"ע זצ"ל. צילום: אלי סגל

ארגון "ועתה כתבו לכם" הכריז על מבצע של חיזוק לימוד התורה, זו השנה השמינית, בהיכלי הישיבות על ידי כתיבת חבורות בסוגיות הש"ס ובהלכה.

המבצע יוקדש לעילוי נשמתו הטהורה של נשיא ומקים הארגון הגר"ע יוסף זצוק"ל. כזכור מבצע ועתה כתבו לכם שנועד לחזק ולעודד את בני הישיבות לעלות את חידושיהם על הכתב הוקם מלפני כעשור ע"י חבר מועצת העיר ירושלים אלי שמחיוף וזאת לאור קריאתו של הגר"ע זצ"ל אז בעקבות מלחמת לבנון השנייה להרבות בעסק התורה ובכתיבת חידושי תורה להצלת כלל ישראל, ואכן מאז עד עתה מידי שנה בשנה אלפי בני הישיבות ואברכי הכוללים מעלים את חידושיהם על הכתב וזוכים במלגות מכובדות במעמד שמתקיים בכל שנה בהיכל בניני האומה בירושלים בהשתתפות קהל האלפים כותבי החבורות ומרנן ורבנן ובראשם הגר"ע זיע"א שהיה נושא את המשא המרכזי במעמד.

שלושה חודשים לאחר הסתלקותו של הגר"ע זצ"ל ולאור בקשות מצידם של אלפי בני תורה הכריז יו"ר 'ועתה כתבו לכם' אלי שמחיוף על פתיחת מבצע כתיבת חידושי תורה בפעם השמינית להמשיך את דרכו של הגר"ע זצ"ל לחיזוק והרבצת התורה בקרב בני הישיבות הקדושות.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר שמחיוף "הקושי להתנחם מאז הסתלקותו של מרן זיע"א קשה מאד, ככל יום שעובר חווים אנו את הקושי והיתמות הנוראה, ובעת זו הדרך הראויה היא לעשות ככל שביכולתנו לעילוי נשמתו הטהורה, ובפרט כתיבת חידושי תורה אשר רבינו הגדול היה מעורר על כך השכם והערב בחשיבות הרבה לעודד את הצעירים שיעלו את חידושיהם על הכתב, וכפי שהיה נוהג לומר מידי שנה במעמד כי על ידי כתיבת הדברים הלימוד מתברר היטב ומגיעים לכוון לאמיתה של תורה".

שמחיוף ציין גם את ההתרחשויות בתקופה האחרונה, הקיצוצים בתקציבי הישיבות וחוק הגיוס המתגבש. לדבריו, "זהו הזמן הראוי להכריז שוב על מבצע חיזוק זה ובפרט שאנו בתקופה בו רוצים להפסיק את קול התורה מהיכלי בתי המדרשות והישיבות הקדושות, זהו העת לחיזוק התורה כאשר יענו אותו כן ירבה".

כאמור הוכרז על מבצע ועתה כתבו לכם שנה שמינית, בני הישיבות ואברכי הכוללים יעלו את חידושיהם על הכתב בסוגיא הלכתית או באחת מסוגיות הש"ס וישלחו לכתובת עיריית ירושלים ככר ספרא 1 לשכת הרב אלי שמחיוף, את החבורות ניתן לשלוח עד לתאריך ר"ח ניסן תשע"ד. ובחודשים הקרובים יפורסם על המעמד האדיר בו יוענקו מלגות לכותבי החבורות בהשתתפות מרנן ורבנן גדולי ראשי הישיבות שליט"א.
הגרע יוסף ועתה כתבו לכם מבצע אלי שמחיוף לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד