ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

"היה ריח של גז ואש, עזרתי לדיירים לצאת"

רותם גילה, שהתעוררה בלילה מפיצוץ בלוני הגז סמוך לביתה בגילה, מספרת ל'בחדרי חרדים' על ההלם בדקות שאחרי והצלת החיים • הוארך מעצרו של הטכנאי שטיפל במערכת הגז אתמול • עורך דינו: "הפיצוץ היה במקום אחר בכלל. הוא עשה כל שביכולתו" • השופט: "חשד סביר לרשלנות שהביאה למוות"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



המקרה שאירע הלילה ממשיך לזעזע את תושבי ירושלים ושכונת גילה בפרט, בפטירתם הטראגית של משפחת טופאן ז"ל: אברהם בן 56, אשתו גלית בת 42, ובנם יוסף חיים בן השנתיים, באסון פיצוץ הגז בדירה בירושלים.

רותם גילה, שכנה שסייעה לפינוי הפצועים, סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי בלילה - קצת לפני השעה 1:00 - הרגישה רעד חזק שהעיר אותה מהשינה, ולאחריו שמעה פיצוץ חזק מאוד שהעיר גם את אחיה הקטן.

"יצאתי למרפסת, הייתה המולה, כל השכנים צעקו, ראו עשן, ולא היה ברור מה קרה. יצאתי והלכתי בעקבות הרעש והריח, ושם ראיתי את הבניין שחלקו קרס. לקח לי חצי דקה להתאפס, נכנסתי לבניין, שם היה ריח חזק של גז, עדיין היה אש בתוך הבית, והיו גם צינורות מים שהתפוצצו", אולם היא לא נותרה לעמוד מהצד, "ראיתי דיירים שלא לא ממש הבינו מה קרה והיו עדיין בהלם ונותרו בבתים. עזרתי להם לצאת החוצה, אז כבר הגיעו כוחות גדולים מאוד של משטרה וכיבוי. הרבה המולה ורעש, והמראות שם לא היו טובים בכלל".

עוד בנושא:
חשש לסכנה נוספת: צוותים סורקים את הדירות שנפגעו
משפחה נכחדה בגילה: הורים ותינוק נהרגו

הלילה בשעה 3:00, חוקרי מרחב מוריה עיכבו לחקירה טכנאי גז אשר הגיע אתמול בשעות הערב אל הבניין בו ארע הפיצוץ על פי בקשת הדיירים כדי לבצע בדיקת דליפת גז. מבדיקה ראשונית שהתבססה בתיק החקירה עולה, כי החשוד העוסק כטכנאי גז מטעם חברת סופר גז, הגיע למקום האירוע בסביבות השעה 22:00 בעקבות קריאה על ריח חריף של גז כמה שעות קודם לכן, ולאחר בדיקה קצרה עזב את המקום. במשטרה אומרים כי חומר החקירה מעלה תהיות רבות בקשר לתפקוד הטכנאי שביקר בשעות קודם לכן.

פרקליטו של החשוד, עו"ד יהודה שושן, אמר כי הפיצוץ לא אירע באותו המקום בו ביקר הטכנאי, כך שלכאורה אין קשר בין המקרים. "אני ביקרתי בזירה היום בבוקר, זה אולי אצל זוג זקנים שהשאירו גז פתח ולכן הפיצוץ והקיר המגשר גרם להרס הנורא", טען.


צילום: נתן אפשטיין - סוכנות תצפית

בצהרים הובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו.

נציג המשטרה, רס"מ ג'קי בן-יקר, אמר כי "מדובר באירוע חמור מאוד. שלושה בני אדם קיפחו את חייהם. החקירה בשלב הראשוני שלה, ישנן פעולות חקירה נדרשות מורכבות, חלק מחייבות הימצאות המשיב במעצר שכן עילת המעצר במקרה דנן הוא שיבוש הליכים והעלמת ראיות".

אולם סנגורו של החשוד תקף: "זה מעצר תקשורתי ראוותי שנועד אך ורק לספק את יצר הציבור כאילו יש לנו מישהו שעולה על מוקד. אמר לנו בהגינות נציג המשטרה 'יש מישהו שהגיע לזירה בשעה עשר לעשות תיקון, ולא מדובר באותה דירה', וגם הם יודעים את זה. מה מצופה מאדם? כל טכנאי מגיע לזירה בודק את הדבר, צר לנו כל כך על מה שקרה, כל נפש הומיה וכל נפש יהודיה זה זועק לשמיים, אבל בין זה לבין לעצור אדם - על מה ולמה?"

עורך הדין המשיך וטען: "הטכנאי הגיע, נתן טיפול הולם, רשם קוד קריאה, היה כונן, יש טופס עובד - על פי נהלים כתובים של החברה בה הוא עובד. למען הסר ספק, הוא בדק את הדירה ממול וראה שאין שם גז, לא מחוברים שם לגז. הוא ירד למטה ובדק את כל הצנרת, אני מדבר על אותה כניסה, וגם אז למען הסר ספק על פי דרישת הלקוח, למרות שלא היה צריך את זה, סגר את הברז של דירת המנוח ומשפחתו. מה מצופה מאדם לעשות יותר מזה? אומר בהגינות נציג המשטרה שהיו תלונות בעבר על ריח של גז, באו אנשי סופרגז, נתנו מענה בכל פעם, ובסופו של יום הפיצוץ התרחש בזירה אחרת. נכון, זה צירוף מקרים מצער, אולי אותו אדם שהזעיק את המשיב סבר שזה בדירתו, אך מן הסתם גם בעבירת רשלנות צריך שיהיה לו מודעות למשהו, הוא השתמש בכל חושיו, ראה, מישש, הריח, לא מצא בעיה. הוא נתן את הטיפול שחשב לנכון, איך הוא יכל לצפות פיצוץ במקום אחר?"

השופט יצחק שמעוני הכריע, כי מכיוון שהוגש בפניו חומר חקירה שממנו ניתן לקבוע כי "קיים חשד סביר לעבירת הרשלנות שהביאה למותם של שלושה בני אדם. אני ער לתהיות שהעלה הסנגור, עו"ד שושן, יחד עם זאת מדובר בחקירה הנמצאת בראשיתה וב"כ המבקשת הגיש מזכר באשר לפעולות החקירה שבדעת המשטרה לבצע הכוללות 21 פעולות. בנסיבות אלה קיים חשש סביר לשיבוש מהלכי חקירה אם ישוחרר המשיב גם בתנאי מעצר בית כפי שמבקש הסנגור. על מנת לאפשר למשטרה לבצע לפחות חלק מהפעולות כפי שציין ב"כ המבקשת, אני נעתר לבקשה בחלקה ומורה על הארכת מעצרו עד ליום רביעי הקרוב בשעה 14:00".

צילום: פלאש 90







גז הרוגים פיצוץ טכנאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד