כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"נפסיק את העושק של הגננות החרדיות"

הסוף לעושק הגננות ברשתות גני הילדים במגזר החרדי • משרד החינוך יפקח על המשכורות המשולמות לגננות וימנע ניכויים בשכרן • לא יתוקצבו עוד עמותות-על של רשתות הגנים • הנפגעת העיקרית: עמותת גני הילדים בית יעקב של יצחק גולדקנופף, שנהגה לנכות אחוזים גבוהים משכר הגננות • משרד החינוך: "קבוצת בעלי כח עשקו את העובדות"

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

מהפכה בגני הילדים החרדים: משרד החינוך הודיע הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים כי לא יתקצב עוד עמותות-על המנכות אחוזים גבוהים משכר הגננות המועבר אליהן.

הנפגעת העיקרית מהנוהל החדש, הינה עמותת גני ילדים ומעונות יום 'בית יעקב' שבניהולו של יצחק גולדקנופף, עמותה המפעילה כ-700 גנים לבנים ולבנות במגזר החרדי.

לדברי גורמים במשרד החינוך, נגד גולדקנופף הצטברו במשרד החינוך תלונות רבות על פגיעה בשכר הגננות.

גולדקנופף הפעיל ארבע עמותות-על כאשר הגננות עצמן לא היו מועסקות בעמותות אלה, מה שלא איפשר למשרד החינוך לערוך ביקורות על שכר הגננות.

עמותות-על אלה היו נוהגות להנפיק רשיונות למאות גנים, למשוך את תקציב ממשרד החינוך, לנכות נתח מתקצוב זה, ולהעביר את השארית לעמותות קטנות שהפעילו את הגנים בפועל ואשר העסיקו את הגננות.

המהלך נרקם מזה חודשים במחלקה המשפטית של משרד החינוך והוא יתחיל בשנה הקרובה.

הבוקר נדון הנושא בבית המשפט המחוזי בירושלים בעקבות עתירה שהגיש גולדקנופף, בו ביקש לעצור את המהלך. אך בית המשפט קיבל את העמדה של משרד החינוך בעניין.

משרד החינוך מצידו, נעתר לבקשה להעניק ארכה של שנה כדי לאפשר לעמותות המפעילות את הגנים, להתקשר ישירות מול משרד החינוך.

במהלך הדיון חשפו נציגיו של גולדקנופף כי עמותות-העל שלו נוהגות לנכות בין 3 ל-5 אחוז מהתקציב המועבר אליהן ממשרד החינוך עבור משכורות של הגננות. במשרד החינוך מעריכים כי מדובר באחוזים גבוהים אף משמעותית. ניכוי הכספים נעשה ללא כל הצדקה כלכלית.

גורם בכיר במשרד החינוך אומר כי ״זעקות הגננות מגיעות עד לשמים. כמו בסמינרים גם כאן, לא נאפשר עוד לקבוצה קטנה של בעלי כוח לפגוע בציבור שלם. לא יתכן שתקציב שמעביר המשרד למשכורות, ינוכה בדרך, ורק חלק ממנו יגיע ליעדו״.

תגובת יצחק גולדקנופף לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה. לכשתתקבל היא תפורסם.
גולדקנופף בית המשפט משרד החינוך גני ילדים עתירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד