כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מחר: גזר הדין במשפט של רוצח ה'בבא אלעזר'

מחר תינתן הכרעת הדין בעניינו של אשר דהן, רוצחו של האדמו"ר רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל • האם יזוכה על רקע נפשי?

אשר דהאן. צילום: פלאש90
אשר דהאן. צילום: פלאש90



מחר (שלישי), תינתן הכרעת הדין בעניינו של אשר דהן, בן 44 תושב אלעד, שהואשם ברצח הרב אליעזר אבוחצירא זצ"ל לפני כשנתיים וחצי.

הכרעת הדין האפשרית היא: מאסר עולם בגין רצח, או זיכוי בשל מצב נפשי. או לחילופין ענישה מופחתת.

הכרעת הדין תינתן על ידי סגנית הנשיא רויטל יפה-כץ, מחר בשעה 13:00 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

היה זה לפני שנתיים וחצי ביום חמישי בלילה, כאשר ישבתי במסעדה בעמק רפאים בירושלים. לאחר שהזמנתי את הארוחה, בשעה 12:25 צפצף מכשיר הביפר, שהודיע על גבר כבן 70 שנדקר בבניין ישיבה ברחוב קפריסין בבאר שבע.

החושים התחדדו, וניסיתי להבין איזה גבר בן 70 יכול להידקר בשעה כזאת בישיבה? שיחת טלפון לתושב באר שבע עם השאלה באיזו ישיבה מדובר? התשובה, לה לא ציפיתי, כמעט ולא הותירה בי ספקות: "ישיבת הבבא אלעזר, אבל אין סיכוי בעולם שמדובר בו", השיב.

מאותו רגע והלאה, עד לשעות הבוקר המוקדמות, מכשיר הטלפון והביפר לא הפסיקו להשמיע דיווחים, וכמובן שהמנה שהונחה על השולחן נותרה מיותמת. בהמשך הרב פונה במצב קשה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים סורוקה, וזמן קצר לאחר מכן הגיעה הבשורה כי רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל, שנדקר בסכין, הלך לעולמו.

הודעה נוספת מהמשטרה בביפר הודיעה כי החשוד בדקירה נתפס ע"י מספר אנשים שהיו במקום, צוות משטרה שהגיע למקום עצר את החשוד והעבירו לחקירה.

סיקור נרחב באתר 'בחדרי חרדים'

שנתיים לרצח • מעמד מצומצם בקבר רבי אלעזר אבוחצירא
רצח באבא אלעזר: השופטים שלחו הצדדים להליך גישור
'בבא אלעזר', מבט מבפנים • המקורב מדבר
שנה ל 'בבא אלעזר' • עצרת בבאר שבע ועליה להר הזיתים
11 חודש • צפו: גלריה מקברו של 'באבא אלעזר'
רוצחו של רבי אלעזר: "חוויתי הארה משיחית"
הפסיכיאטרים: רוצח ה'בבא אלעזר' כשיר לעמוד לדין
"אמרתי לקצינים: חקירת הרצח לא מעניינת אותי"
מטורף? • הרוצח דהן לבדיקה פסיכיאטרית נוספת
רוצח ה'באבא אלעזר' כשיר לעמוד לדין
אשר דאהן לשופט: "מאיימים עלי" • עצור עד תום ההליכים
האישום נגד הרוצח: הסכין הוטמנה בתיק התפילין
למרות חוות דעת הפסיכאטר: כתב אישום חמור נגד דהן
"הרוצח לא ישפט בעולם הזה, אלא בעולם הבא"
הרוצח בהסתכלות • מעצר אשר דהן - הוארך
הרוצח: "פגעתי ברבי אלעזר להזהיר משחיתות בחצרו"
עורכת הדין: "דהאן לא התכוון להרוג את הרב" • ראיון
הגרפולוג הרב ישי ליפשיץ: "אי אפשר היה לצפות את הרצח" • מיוחד
טבילת הרוצח • "איך הוא עשה זה למשפחה שלו?"
עדות הרוצח: "הרב צעק והתמוטט על הרצפה"
"איפה הנשק?" • צפו ברוצח משחק שוטר בסרט ילדים חרדי
הגר"מ מלכה: "איך יצא רוצח כזה מעירנו?"
רבבות ב'גאולה' • "א-ב-א, למה עזבת אותנו?" • תמונות
האדמו"ר יאשיהו פינטו: "דודי ניבא את פטירתו" • מזעזע
"הרב היה באמצע לקרוא הפתק של הרוצח"
רבבות בהלווית רבי אלעזר זצ"ל • "משיח ה', נלכד בשחיתותם", מרר הגר"ע יוסף בבכי
עדותו המצמררת של הפראמדיק: "דקירה אחת וקטלנית"
עַל-אֵלֶּה חָשְׁכוּ עֵינֵינוּ • ההלם, הדמעות והזעזוע • צפו
פרופיל של רוצח מטורף • מי אתה אשר דהן?
"הרחובות בוערים, אנחנו בהיסטריה" • ההלם
לפני שנתיים: מתנקש ניסה לרצוח את רבי אלעזר זצ"ל
הלם בעולם היהודי • 'באבא אלעזר' זצ"ל נרצח





עם היוודע דבר הרצח, ומי החשוד שנעצר, עשרות מתושבי העיר אלעד התגודדו ליד ביתו, כשפניהם מביעות הלם ותדהמה. בני משפחתו ששהו בבית, נמלטו דרך היציאה האחורית, בדרכם למקום מסתור.

"הרב נדקר דקירה אחת וקטלנית בליבו, וככל הנראה הוא נפטר באופן מיידי ללא סבל", העיד פרמדיק מד"א. "הסכין הייתה סכין מטבח גדולה ומשמעותית ובכך תרמה לפגיעה הקטלנית".

למחרת, אלפים רבים ליוו מאז שעות הבוקר למנוחת עולמים, בהלוויה רווית דמעות וצער, את מיטתו של רבי אלעזר אבוחצירא זצ"ל. הלוויותו יצאה מישיבתו בבאר-שבע, בדרכה לישיבת 'פורת יוסף' בירושלים, ומשם להר הזיתים.

הדוקר אשר דהן, אמר בחקירתו: "לא יודע איזה שד או שטן נכנסו לי באותם רגעים לגוף שלי. הייתי במצב שלא הייתה לי שליטה על עצמי. היצר הרע הוביל אותי. אף אחד לא שאל אותי שאלות, ידעו שאני בא לרב וכל העוזרים שלו הכירו אותי". הוא המשיך לתאר, "חיכיתי להיות האחרון בתור שייכנס לרב כדי להיות איתו לבד". כשנכנס דאהן לחדרו של הרב אבוחצירא נישק את ידו ואמר לו כמה מילים. שניות אחר כך שלף את הסכין ודקר את הרב בחזהו. "כשראיתי את הרב נהיה לי שחור בעיניים. הוצאתי במהירות את הסכין מתוך הגוף ודקרתי אותו ישר בחזה. הוא צעק והתמוטט על הרצפה", תיאר דאהן את רגע הרצח המזעזע.

דאהן נשלח לשבוע הסתכלות בבית חולים פסיכיאטרי, לאחר ששהה במעצר בבידוד בבית הכלא שקמה באשקלון. ובהמשך מעצרו הוארך ונשלח למחלקה סגורה בבית חולים לחולי נפש.

אולם, בית המשפט לא קיבל את חוות הדעת הרפואית, וקבע כי הוא כשיר לעמוד לדין. דאהן טען בדיון כי ביקש לפגוע ברב בעקבות הארה משיחית שחווה, ולפיה הכסף מעוור עיני חכמים. עוד טען דאהן כי לא התכוון לרצוח את הרב. בדיקה פסיכיאטרית נוספת שנערכה בהמשך העלתה כי הוא אכן כשיר לעמוד לדין, והצדדים נשלחו להליך גישור.

בכ"ב אב תשע"א הוגש כנגד דהן כתב האישום, לפיו: דאהן נכנס לחדרו של הרב ביום חמישי בלילה, במטרה לפגוע בו בשל ברכה שלא התממשה. הברכה הבעייתית לדברי דאהן, נגעה ליחסיו עם רעייתו. דאהן חשד כי רעייתו אינה נוהגת באופן הולם, אך הרב המליץ לו להישאר איתה למרות הכול. העצה הזו ניתנה, לדברי דאהן, בשל חוסר בשיקול דעת ורדיפת ממון.

כתב האישום מתאר, כיצד לקח דהן סכין באורך 24.5 סנטימטר מהחדר של בנו, והסתיר אותה בתיק התפילין שנשא. לאחר שווידא כי הרב מקבל קהל באותו היום, הגיע לביתו שבבאר שבע, ונכנס לביתו כשהסכין במכנסיו, מתחת למקטורנו - כדי שיוכל לשלוף אותה בקלות. הנאשם אף כתב מכתב כדי שיוכל להסיח את דעת הרב בזמן הדקירה.

סמוך לשעה חצות עמד דאהן בטור של אנשים שביקשו לקבל עצה מהרב. כאשר הגיע תורו של דאהן הוא מסר את המכתב לשמש נסים אלחרר, שעמד לצידו של הרב, והשמש מסר את המכתב לרב המנוח. הרב החזיק את המכתב בידיו, הרכין את ראשו והחל לקרוא את המכתב. בשלב זה, רכן דאהן לכיוונו תוך שהוא דוחף את השמש נסים אלחרר. הוא מלמל "בשם השם נעשה ונצליח", שלף את הסכין מהנדן שהיה טמון במכנסיו, ודקר את הרב המנוח דקירה אחת באורך של כ-7-8 ס"מ, בבית החזה משמאל, ברווח הבין צלעי 6, דקירה שגרמה למותו של הרב.
באר שבע אדמו''ר אשר דהן מקובל בבא אלעזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד