י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הגראי"ל שטיינמן נשא דברים בפני בעלי בתים אמריקאים

מאות בעלי בתים אמריקאים מתכנסים בירושלים במסגרת מעמד 'ירחי כלה' של אגודת ישראל בארצות הברית • הגראי"ל השתתף

הגראי"ל ברמדה, אתמול.  צילום: שוקי לרר
הגראי"ל ברמדה, אתמול. צילום: שוקי לרר

הגראי"ל שטינמן נשא אמש (ב') את המשא המרכזי במעמד פתיחת ה'ירחי כלה' בירושלים זה השנה ה-14 של אגודת ישראל באמריקה, ובהשתתפותם של ראשי ומאות מחברי אגודת ישראל, אנשי עסקים ובעלי מקצועות שונים, שעזבו את בתיהם ועסקיהם למשך שבוע שלם ובאו לירושלים ללמוד תורה ולשמוע שיעורים ודברי התעוררות מגדולי ישראל וראשי הישיבות.

את פניהם של מאות המשתתפים קידמו ראשי אגודת ישראל באמריקה, הרב חיים דוד צוויבל סגן נשיא בפועל של אגו"י באמריקה, הרב שלמה גורצלין סגן נשיא לעניני כספים ומינהל, הרב גדליה וינברגר יו"ר ועד הנאמנים ויו"ר הועדה לפרויקטים תורניים, הרב שלמה גוטסמן יו"ר משותף של הועדה לפרויקטים תורניים, הרב אברהם ניסן פרל, מנהל הועדה לפרויקטים תורניים, והרב אליהו שמחה במברגר מנהל ועד מפיצי דף היומי.

קול לימוד התורה נשמע ב'רמדה' כבר מיד לאחר תפילת שחרית באולם הגדול של המלון בירושלים. בשעות אחר הצהריים, שמעו המשתתפים שיעור מרתק במשך שעה ארוכה מפי הגאון רבי אשר ווייס גאב"ד "דרכי תורה". שיעור מיוחד השמיע האדמו"ר מנובומינסק ראש אגודת ישראל באמריקה.

כמו כן נשאו דברים הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא וחבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' והגאון רבי יעקב אדלשטיין רבה של רמת דרמת השרון.

כאמור, את המשא המרכזי נשא הגראי"ל שטינמן בדבריו הביע דברי שבח על כל אותם יהודים מכל העולם שבאים ומשתדלים לעסוק בתורה, ואפילו אנשים שבכל יום טרודים בפרנסה. "צריך לדעת כי כל מעט תורה שלומדים הרי זה מציל את העולם, אחרת הבריאה תגיע למצב של חורבן. הקב"ה יעזור שכל האנשים שבאו לכאן יזכו הם וכל משפחתם לתקן את העולם, וכל כמה יוסיפו יותר תורה ויותר יראה, העולם לא יוכל להיחרב, ומה שבאים לכאן ללמוד תורה הרי זה הדבר המעולה ביותר, ויהי רצון שיזכו כל המשתתפים לכל הדברים הטובים וכל כלל ישראל יזכו למלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים וכל הבריאה כולה תבוא אל תיקונה".

































































שיעור הגראיל שטיינמן ירחי כלה רמדה נובומינסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד