ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

"הסתמך על כתבה מאתר נידח באינטרנט"

בתגובה לדבריו של רבה של ז'נבה נגד הגר"ד לאו וח"כ אורי מקלב, מאשימים בסביבתם של השניים את הרב שלזינגר בהסתמכות על כתבה מפוקפקת שראה באינטרנט • מה באמת התרחש בכנסת? • כיצד המקרה קשור לדבריו של סגן עורך הפלס נגד גדולי ישראל? • ומה מגיבים בלשכתם של הרב הראשי וחבר הכנסת הדגלאי?

הגר''ד לאו. צילום: פלאש 90
הגר''ד לאו. צילום: פלאש 90

סערת המתקפה החריפה של רבה של ז'נבה, הגרא"י שלזינגר, על הרב הראשי הגר"ד לאו ועל ח"כ אורי מקלב, כביכול השתתפו בבר מצוה לנכדו של ח"כ אליעזר מוזס, שערכה בתו היידי מוזס בכנסת, ממשיכה להכות גלים.

בסביבתם של הרב הראשי וח"כ מקלב מכחישים נמרצות, ומבהירים כי היה מדובר בבר מצוה המונית לילדי רווחה, אליהם נספח גם ילדה של מוזס. "הרב שלזינגר הסתמך בסך הכול על כתבה שמצא באיזה אתר נידח באינטרנט", אומר אחד ממקורבי הרב הראשי, ורומז כי המתקפה הזו מצטרפת לסדרת המתקפות של אנשי 'הפלס' על גדולי ישראל.

"כאשר סגן עורך הפלס תקף את גדולי ישראל, ולאחר מכן האמת הוטחה בפניו בעיתון 'משפחה', הוא הצטדק בכך שדבריו התבססו על כתבה באינטרנט, ככל הנראה הגרא"י יפה בסך הכול ממשיך בדרך זו", הוא מסביר.

כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', הרב שלזינגר נשא את הדברים בשבע ברכות לבן הנגיד הרב יצחק שפירא, שנערך בשבוע שעבר באולמי סיטי טאואר.

עוד בנושא:
הגרא"י שלזינגר נגד הרב הראשי הגר"ד לאו

בשיחה עם מקורביו של הגאון רבי דוד לאו, הם מספרים את פרטי המקרה לאשורו: "הרב הוזמן לכנסת על ידי יו"ר ועדת הפנים מירי רגב, לשאת דברים בבר מצוה מיוחדת לחמישים ושניים ילדי רווחה ממחוז ירושלים ומעלה אדומים. מדובר בילדים יתומים ממשפחות שבורות. הרב בירך את המשתתפים כמקובל והעניק להם חום ועידוד שכה חיוניים עבורם, וכפי שנדרש מתפקידו".

"באותו יום הסתובבה מוזס ובנה בכנסת, ובהמשך כתבה ברשת החברתית שהיא ערכה לבנה שהגיע לגיל 12 'בת מצווה', וכביכול הצטרפה לחגיגה. בעת שהותה בכנסת היא נגשה לרב וסיפרה לו שיש לילד 'יום הולדת', הרב בירכו והדגיש כי לגיל 12 יש משמעות בהלכה, ומעתה עליו להקפיד על מוצא פיו שכן הפך מנוגע להלכות נדרים 'מופלא סמוך לאיש'..."

גם מקורביו של ח"כ אורי מקלב מציגים השתלשלות אירועים דומה: "האם ניגשה עם הילד במסדרון וסיפרה על 'יום הולדת', הרב מקלב בירכו 'שתזכה לגדול בתורה ויראת שמים', ואף הסכים להצטלם עמו".

מלשכת הרב הראשי ומלשכתו של ח"כ אורי מקלב נמסר: "זה מתחת לכבודנו להגיב לגיבובי המילים הנ"ל. נקווה שהרב יתעשת ויפרסם בקול גדול הבהרה והתנצלות כנדרש..."
התקפה שלזינגר טורצקי לאו בת מצוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד