י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבנות נכנעה: תכיר באישורי יהדות של הרב אבי וויס

בעקבות לחץ מצד גורמים ליבראליים: הרבנות הראשית החליטה להכיר באישורי היהדות של הרב אבי וייס

צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולם אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה: פלאש 90. למצולם אין קשר לכתבה צילום: פלאש 90

בעקבות לחץ מצד גורמים ליבראליים בארה"ב: הרבנים הראשיים שינו את החלטתם שלא להכיר בגיוריו של הרב אבי וייס מארה"ב. אמש (א) הודיעה הרבנות הראשית לרב אברהם וייס כי היא מכירה באישורי היהדות הנמסרים על ידו.

לפני כשבועיים החליטה הרבנות הראשית שלא להכיר בגיורים שעורך הרב וייס, שפרש מארגון הרבנים האורתודוכסי בארה"ב. הרב וייס ייסד את "ישיבת מהר"ת" שבה מוסמכות נשים לרבנות, להן הוא מעניק תור רב, כפי שעושים הרפורמים והקונסרבטיבים. בקהילתו הוא מאפשר לנשים לעלות כשליחות ציבור בפסוקי דזמרה ובקבלת שבת. על רקע התנהגותו הליברלית, הופסקה חברותו בארגון. הרב וייס החליט להיאבק ברבנים ולעזרתו התגייסו הרב דוד סתיו, הרב יהודה גלעד ותנועת נאמני תורה ועבודה שהפעילו לוביסטיקה ולחץ תקשורתי על הרבנות הראשית כדי שזו תחזור בה מהחלטתה.

ואכן הלחץ עזר, והרבנים הראשיים חזרו בהם מהחלטתם. לאחר פגישה שהתקיימה בין מנכ"ל הרבנות הראשית עודד וינר, יועצה המשפטי הראל גולדברג ומנהל לשכתו של הרב הראשי הרב רפי פרנק, ובין עורך דינם של הרב וייס ושל תנועת נאמני תורה ועבודה אסף בנמלך. בפגישה השתתף גם הרב שמואל הרצפלד, רב קהילת 'אוהב שלום' בוושינגטון, כנציג אישי של הרב וייס. עו"ד אסף בנמלך שייצג את הרב אבי וייס ואת תנועת נאמני תורה ועבודה אמר כי "יש לראות בהחלטת הרבנות הראשית הכרה במפעלי חייו של הרב וייס בישיבת חובבי תורה ובישיבת מהר"ת ובדרכה של האורתודוכסיה הפתוחה בארצות הברית המתמודדים עם אתגרי דורנו בתוך גדרי ההלכה".
רב הסמכה גיורים הכרה אבי וויס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד