כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

קאסוב: מדוע לבש האדמו"ר בגדי חול בבר מצוה?

את שמחת הבר מצוה לבן זקוניו חגג האדמו"ר מקאסוב בבגדי חול, ללא שטריימל וקאפטן שבת • צפו בתיעוד

קאסוב: מדוע לבש האדמו"ר בגדי חול בבר מצוה?

השבוע נערכה שמחת בר המצוה לבן הזקונים של האדמו"ר מקאסוב. הבר מצוה נערכה בבית המדרש המרכזי 'ראצפערט' בקריית יפה נוף בבית שמש, בהשתתפות אדמו"רי ורבני העיר.

ההפתעה הגדולה הייתה כאשר האדמו"ר מקאסוב - השרוי בשנת האבל על אביו - הגה"צ רבי מנחם מנדל מונדרר זצ"ל, השתתף בשמחה כשהוא בלבוש רגיל, ולא במלבושי חג לכבוד השמחה - שטריימל וקאפטן שבת כנהוג.

באי השמחה הרימו גבה, אך בדברים שנשא האדמו"ר במהלך השמחה, הוא הסביר את פשר הדבר ואמר כי אם ההורים מגיעים לשמחת צאצאיהם, בוודאי שיש להחמיר ולנהוג בדיני אבלות כדין שולחן ערוך ולא לזלזל בזה כלל.

האדמו"ר, המכהן כמו"צ בעדה החרדית ומבכירי רבני בית שמש, ומשמש בו זמנית כרבה של קהילת בני תורה 'נחלת בנימין' וכאדמו"ר לחסידים, אינו מוותר על קוצו של יו"ד בדקדוקי הלכה. בדבריו סיפר האדמו"ר, כי באחת ההזדמנויות כשאביו זצ"ל שבת בצילו של רבו ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל, דובר אודות מנהגי האבל אצל החסידים, וה'אמרי חיים' אמר לו: "בכל זאת, אין לזוז מהלכה הצרופה", וביאר בדבריו כי באבל על אב ואם רח"ל יש להיזהר שבעתיים, גם בגלל האבל בהלכה וגם בגלל כיבוד אב ואם.

"מידה טובה מרובה", סיים האדמו"ר את דבריו, "כאשר מקימים דורות ההולכים בדרך ההלכה הצרופה ובדרך אבותינו המסורה לנו מדור דור, הרי שיש להורים בשמיים נחת רוח כפול ומכופל".

































































קאסוב בר מצוה חול בית שמש חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד