ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

בית שמש: היועץ המשפטי נגד זכות הערעור

היועץ המשפטי השיב לבית המשפט העליון, וביקש לדחות את הערעור • "זיופים חמורים, שיטתיים ורחבי היקף"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



היועץ המשפטי לממשלה ביקש היום (ג) מבית המשפט העליון שלא לאפשר ערעור על ההחלטה לבטל את תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש.

כזכור, בית המשפט המחוזי קיבל את ערעור היועץ המשפטי לממשלה על הבחירות בבית שמש, והורה על ביטול הבחירות שהתקיימו - הן ביחס לבחירות לראש הרשות המקומית והן ביחס לבחירות למועצת הרשת המקומית.

היועץ ויינשטיין אמר לבית המשפט כי הליקויים בבחירות היו כה חמורים ושיטתיים עד שאפשר לומר כי נפגע אמון הציבור בתקינות ההצבעה. והוסיף כי בית המשפט צדק בקביעתו כי ישנה אפשרות שהליקויים בהליך הבחירות שהובאו בפניו השפיעו על תוצאות הבחירות, נגד רצונם האמיתי של הבוחרים בעיר.

בתשובת היועץ המשפטי לממשלה נכתב כי "דינן של שתי הבקשות להידחות, כך שפסק דינו של בית המשפט המחוזי - על מכלול קביעותיו והנמקותיו החשובות – יוותר על כנו".

את העתירה לביטול ההחלטה על ביטול הבחירות הגישו ראש העירייה משה אבוטבול, וממלא מקומו מאיר בלעיש. הם טענו כי יש לבצע בחירות חוזרות רק בקלפיות בהן התגלו הזיופים.

בעוד יומיים (חמישי) בית המשפט אמור לדון בעניין.

"ליקויים חמורים ושיטתיים"

במכתבו מציין היועץ: "הליקויים עליהם עמד בית המשפט קמא בפסק ד'ינו המפורט והמנומק יורדים לשורש הליך הבחירות שהתקיים בבית שמש. כה חמורים, שיטתיים ורחבי היקף היו הליקויים בבחירות האחרונות בבית שמש עד שניתן לומר, כי הצופן הגנטי של הליך הבחירות נפגם והושחת. אמון הציבור בתקינות הבחירות נפגע. טוהר ההליך נעשה למרמס.

"בנסיבות אלו, צדק בית המשפט קמא כאשר קבע, כי הליקויים שהוכחו בפניו עלולים היו להשפיע על תוצאות הבחירות ועל שיקוף רצונם האמיתי של ציבור הבוחרים בבית שמש. צדק, אפוא, בית המשפט קמא כאשר הורה על ביטול תוצאות הבחירות לראשות המועצה המקומית בבית שמש, כמו גם לראשות המקומית. בכך, השיב בית המשפט קמא לתושבי בית שמש את האפשרות החוזרת לבחור את נבחריהם.

"יש לקוות כזו הפעם יהיו הבחירות בבית שמש יום חגה של הדמוקרטיה.

"אשר על כן, היועץ המשפטי לממשלה סבור כי דין שתי בקשות רשות הערעור להידחות, תוך התרת פסק דינו של בית משפט קמא על כנו".
בית שמש בחירות יועץ משפטי בג''צ ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד