כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

האמריקאים מתעניינים: למה החרדים לא מתגייסים?

צוות צילום של הערוץ HBO היוקרתי הגיע במיוחד למשרדי 'הידברות' לערוך סרט על 'מלחמת האחים' הישראלית

האמריקאים מתעניינים: למה החרדים לא מתגייסים?

השמועה על 'מלחמת האחים' המתחוללת במדינת ישראל הגיעה עד אמריקה הרחוקה. מסע גדולי ישראל ועצרת הזעקה שתוכנה להתקיים בארה"ב עוררו הדים רבים שהיוזמה בוטלה לבסוף. כלי תקשורת אמריקניים הבינו שיש כאן סיפור חברתי ממדרגה ראשונה.

ערוץ HBO, רשת טלוויזיה בכירה ביותר, המשודרת בלמעלה מ-150 מדינות וברחבי ארה"ב, החליט לערוך על כך סרט דוקומנטרי מושקע, בנסיון להבין טוב יותר את עמדת הצדדים. הערוץ שידר לכאן צוות צילום מיוחד במטרה לערוך סרט שישקף את הקונפליקט הפנים-ישראלי בין חילונים לחרדים. במסגרת המסע, הגיע הצוות למשרדי 'הידברות' שבפתח תקווה, הארגון הגדול ביותר בהפצת יהדות והסברה חרדית.

במפגש המיוחד, ניסו הכתבים האמריקניים לברר על טיבו של היהודי החרדי בארץ ישראל, על קשייו ועל עמדתו הנחרצת נגד גיוס לצה"ל. הרב יונתן רוזנבלום, מבכירי הכותבים והמסבירנים החרדיים תאר בפניהם באנגלית רהוטה, את עמדת היהדות החרדית ואת הצרכים הקיומיים עליהם היא נלחמת. הוא אף הדגיש בפניהם את כוחם של גדולי ישראל שעל פיהם יישק כל דבר.

ניכר היה שדבריו של הרב רוזנבלום נפלו על אזניים קשובות. הכתבים עצמם אמרו כי טרם שמעו את העמדה החרדית באופן כה ברור וכי המפגש בהידברות תרם להם מאד להבין את הסוגיה. הסרט המלא על פולמוס הגיוס במדינת ישראל ישודר בקרוב בכל רחבי ארה"ב.
כתבים הידברות צילום רשת טלוויזיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד