ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

מכת צפרדע בנתב"ג: בודקי המכס הופתעו

בבדיקה אצל נוסע שהגיע מניו יורק נלכדו מכשירי סמארטפון, אך גם 18 צפרדעים נדירות מדרום אמריקה

מכת צפרדע בנתב"ג: בודקי המכס הופתעו

מכת צפרדע... הברחת 18 צפרדעים נדירות האסורות ביבוא לישראל סוכלה ביום שישי האחרון על ידי בודקי המכס באולם הנוסעים בנתב"ג.

תושב צופית, בשנות ה-40 לחייו, שחזר ביום שישי בשעות הצהריים בטיסה מניו יורק, עבר במסלול הירוק ועורר את חשדם של הבודקים. בבדיקה בחפציו התגלו שלושה מכשירי סמארטפון מסוג נקסוס 5, עליהם לא להצהיר, ששווי המס בגינם עומד על כ- 2,000 ₪.

למגינת לבו של הנוסע, חשיפת הסמארטפונים הובילה לבדיקה מעמיקה אצלו, שאף היא הייתה בעלת תוצאות. במזוודתו של הנוסע נמצאו קופסאות שהוסתרו בין הבגדים, בתוכן 18 צפרדעים נדירות. המדובר בפרט שלא קיים בארץ ואף טרם הוגדר. מקורן של הצפרדעים ככל הנראה בדרום אמריקה.

הצפרדעים כמובן נתפסו על ידי הבודקים והועברו לידי מפקחי משרד החקלאות בנתב"ג. בחקירתו סיפר הנוסע למפקחי משרד החקלאות כי הביא את הצפרדעים כדי למוכרן. שוויה של כל צפרדע מוערך במאות שקלים.

"חשוב לציין, הכנסת מינים שאינם קיימים בישראל תפגע פגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל ולנזק באוכלוסיית מקורות המים, ומהווה כמובן נזק סביבתי. כמו כן, סכנה נוספת טמונה בהעברת מחלות מבעלי החיים לבני האדם ולבעלי חיים אחרים", מזהירים במשרד החקלאות.
צפרדע מכה נתב''ג הברחה בני אדם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד