כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

התושבים מודאגים: יש מקווה - אין גשם

בטבריה נחנך מקווה חדש אך גשמי החורף לא הספיקו כדי למלא את 'אוצרותיו' • "מתפללים שלא ניאלץ להמתין עוד שנה"

המקווה
המקווה

תושבי שכונת מדורגי טבריה שבעיר הצפונית, מודאגים: למרות שבשכונה נחנך מקווה מפואר אין די גשם כדי להפעילו.

זהו המקווה היחידי שנבנה בשכונה החדשה, והוא הוקם ביוזמת ובסיוע ארגון "טהרת הבית", הפועל לבניית ולשיפוץ מקוואות טהרה בכל רחבי הארץ.

חודשים ארוכים ציפו התושבים לאישורים עבור בניית המקווה, ושמחתם הייתה גדולה כשבשעה טובה החלו העבודות בשטח. בסוף הקיץ האחרון, נערך מעמד חנוכת הבית למקווה, לשמחת לב התושבים ודיירי הסביבה.

התושבים המתינו בציפייה לבואו של החורף, ולגשמי הברכה שימלאו את ה"אוצרות" בגג המבנה, אך לדאבון לב, בשנה זו היו הגשמים מעטים, ובימים אלו, עם חלוף ט"ו בשבט ועם הישמע כבר פעמיו של חודש אדר, גובר החשש בקרב תושבי המקום באשר לכשירותו ופעילותו של מקווה הטהרה.

"המבנה המפואר עומד ללא שימוש", מספר אחד התושבים המודאגים. "בינתיים אנו נאלצים לנדוד לשכונות מרוחקות, וכולנו התחלנו לכוון ביתר שאת בתפילה, ובתחינה לבורא עולם שמפתח גשמים בידו. אנחנו מאוד פוחדים שהמקווה לא יוכל להיות בשימוש עד לחורף הבא".

יו"ר ארגון "טהרת הבית" הרב יחזקאל מוצפי, הביע גם הוא דאגה ממצבו של המקווה וציין כי ההשקעה בבנייתו היתה גדולה ועצומה: "האוצרות התמלאו רק מעט, ועדיין לא בכמות הנדרשת להכשיר את המקווה. אנחנו אומרים לקב"ה –אנחנו עשינו את שלנו – אתה עשה את שלך. אנחנו התאמצנו והשקענו בבניית מקווה טהרה ובהרחבת גבולות הקדושה, ואנו מתחננים לריבון העולמים, שיפתח את אוצרו הטוב את השמים, וימלא את אוצרות המקווה, למען תושבי השכונה ולמען הרבות קדושה וטהרה בעם ישראל".
גשם תפילה טבריה מקווה טהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד