י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"ע טולדאנו: "ללמוד מההתמדה של הגרש"מ עמאר"

ראש ישיבת שארית יוסף שיבח את ספרו של הגרש"מ 'כרם שלמה' שנשלח אליו, וסיפר על התמדתו העצומה בצעירותו

הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ
הגר"ש עמאר. צילום: חיים שוורץ

אתמול (ב) שלח הראשל"צ לשעבר הגרש"מ עמאר את ספרו, שו"ת 'כרם שלמה', העוסק בענייני זרעים, לגאון רבי עמנואל טולדאנו, ראש ישיבת 'שארית יוסף'. הגר"ע טולדאנו שמח שמחה רבה כשהספר הגיע לידיו, וחשף בפני השליח מקצת עובדות על הגרש"מ עמאר.

בדבריו תלה את גדולתו של הגרש"מ בהתמדתו בתורה. "עוד בבחרותו היה יושב בישיבה ולומד בהתמדה עצומה, סוד הצלחתו וגדילתו בתורה הוא מהתמדתו הרבה", אמר הגר"ע טולדאנו, וציין כי תמיד הוא אומר בפני האברכים "תלמדו מהגרש"מ עמאר, הוא הסמל להצלחה של התמדה בתורה".

עוד הוסיף הגר"ע: "אדם צריך ללמוד בשביל מטרה כל שהיא, כאשר לומדים הרבה ללא מטרה - לפעמים יש חולשה בלימוד, אבל כשלומדים במטרה מסוימת יש חשק גדול בלימוד, הרב עמאר היה לו חשק ללמוד כי תמיד למד להתקדם עוד ועוד בתורה".

הגר"ע טולדנו אף העביר בידי השליח את ספריו "עוטה אור" על הש"ס כדורון חוזר עבור הגרש"מ עמאר.

יצויין כי בחודשים האחרונים נבנה חדר מיוחד בבית מדרשו של הגרש"מ בשכונת גבעת המבתר, ושם מידי בוקר - עד לשעות אחרי הצהרים - עוסק הגרש"מ בכתיבת פסקיו, בזמן זה עוסק הגרש"מ בנידונים רבים כהיתר עגונות וכדומה ואינו יוצא כלל לאירועים.

עוד יצויין, כי בשבוע הבא תיערך שמחת הבר מצוה לנכדם המשותף של הגרש"מ עמאר והגר"י יוסף, בן לגאון רבי עובדיה יוסף, ר"י חזון עובדיה. השמחה תתקיים באולם בשכונת רמת רחל, ובה צפויים להשתתף גדולי תורה וראשי ישיבות.
הגר''ש עמאר בר מצוה ספר חדר לימוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד