כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שר הביטחון: אין לכפות גיוס על צעירים חרדים

שר הביטחון משה בוגי יעלון תוקף את כוונות חלק מחברי ועדת שקד לכפות גיוס על צעירים חרדים - באמצעות סנקציות כלכליות ופליליות • באירוע לציון 15 שנה לנח"ל החרדי הוא אומר: "אין לפעול בדרך של הסתה ודה-לגיטימציה, וגם לא בדרך של כפייה. לאפשר ולא לכפות - זו הדרך הנכונה שהוכיחה את עצמה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"אין לכפות את הגיוס לצה"ל על צעירים חרדים", כך מצהיר הערב (שלישי), שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, באירוע לציון 15 שנה לגדוד הנחל החרדי.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף הערב באירוע לציון 15 שנים לגדוד הנח"ל החרדי - "נצח יהודה", והצהיר כי אין לפעול בדרכים של כפייה והסתה לשם גיוס צעירים חרדים בצה"ל.

השר שהיה מעורב בהקמת הגדוד שיחזר את אותם ימים "כמי שקלט את חיילי הנח"ל החרדי, כפי שקראנו לזה אז, בגזרת הבקעה של פיקוד המרכז".

"בשנה הראשונה", נזכר, "התגייסו 89 'חלוצים ראשונים' לגדוד החרדי, ובשנה החולפת כבר התגייסו למעלה משמונה מאות צעירים. מבחינתנו מסלול 'נצח יהודה' נחשב למסלול החשוב ביותר שבו מתגייסים צעירים חרדים והופכים ללוחמים בצה"ל".


צילום: שאול שטרן

השר גם שיבח את פעילות הגדוד ואמר: "הגדוד הצליח מעל ומעבר למשוער, ואת ההישגים ראינו בשנה האחרונה ובשנים הקודמות: גם בפעילות הצבאית הנחושה בגזרות השונות, ובעיקר בלחימה בטרור בגזרת יהודה ושומרון, שמוכיחות את רמתו הגבוהה של הגדוד. הגדוד הזה פועל על פי האמונה בדרך ובצדקתה, דבקות במשימה ובמקצועיות שנובעת מהאמונה הזו. ורבים אינם יודעים כי סיכול הטרור בג'נין ובטול כרם נעשה על ידי גדוד הנחל החרדי".

"אבל מעבר לזה", הדגיש השר, "אתם סוללי דרך, שבה הוכחתם שניתן לשלב גם שירות צבאי-בטחוני וגם שמירה על אווירה תורנית, לשלב בין כוח ורוח, בין ספרא וסייפא, בתוך חברה שלעיתים לא יודעת להוקיר את זה ולעיתים לא מבינה את הצרכים של כל מגזר ומגזר".

"אני דוגל בדרך שבה חשוב לאפשר לצעירים חרדים לשרת", סיכם, "לא לפעול כלפיהם בדרך של הסתה ודה-לגיטימציה, וגם לא בדרך של כפייה. לאפשר ולא לכפות. זו הדרך הנכונה שהוכיחה את עצמה, וזו הדרך הנכונה שתביא להשתלבות הולכת וגדלה באופן כל כך חשוב גם למגזר החרדי, גם לחברה הישראלית, גם למדינת ישראל וגם לעם ישראל".

שר הביטחון ציין לשבח את פעילותה של עמותת הנח"ל החרדי ורבניה, אשר ייסדו יחד עם צה"ל את הנח"ל החרדי ומלווים את החיילים מרגע כניסתם לצה"ל ועד לסיום השירות. העמותה ורבניה היו גם בין מארגני האירוע ונכחו במקום.,
יעלון נחל חרדי שר הביטחון צהל ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד