כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"השוטרים עקרו את המשקוף ופרצו לבית"

שוטרים פשטו על בתי שלושה אברכים חסידי סאטמר והביאו אותם בכח לבית המשפט - על רקע השתתפותם בהפגנות נגד חילולי קברים ברמלה • לדברי האברכים נעשה הדבר תוך שימוש באלימות מוגזמת • "השוטרים פרצו את הדלת עקרו את המשקוף, ואזקו בכח" • באחד המקרים עוכב אביו של החשוד "עד שהבן יסגיר את עצמו"

צילום: יעקב לדרמן
צילום: יעקב לדרמן



"השוטרים חבטו על הדלת, כשלא נענו, פרצו לבית תוך עקירת המשקוף, ועצרו אותנו בברוטליות רבה", כך טוענים אברכים מחסידי סאטמר שנעצרו היום (שלישי), על ידי משטרת ישראל.

בלילה האחרון, הגיעו שוטרים לבתי שלושה מחסידי סטאמר בירושלים, שנדרשו להתייצב בפני בית המשפט ברמלה. השלושה עוכבו ונלקחו לביהמ"ש, ושוחררו לביתם במהלך היום.

כפי שהסבירה דוברת משטרת מחוז מרכז הבוקר, השלושה הובאו באמצעות צווי הבאה לבית המשפט ברמלה, בעקבות חשד להתקהלות אסורה והפרעה לשוטר במילוי תפקיד, במסגרת הפגנות ברמלה שנערכו לפני כשנתיים וחצי. אך המעצרים כפי שמספרים בני המשפחה, התרחשו תוך שימוש באלימות מוגזמת.

"במהלך הלילה סמוך לשעה 3:30 הגיעו כוחות משטרה לרחוב עלי הכהן בירושלים, לביתו של ראש כולל סאטמר, הרב שמואל דוד רוטשילד, וביקשו להכנס לביתו", סיפר אחד ממקורביו ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "לאחר שלא נענו, פרצו השוטרים לבית, עקרו את המשקוף בברוטליות, אזקו אותו בכח ולקחו אותו לניידת".

מעוכב נוסף, אהרן ריבלין, מתגורר בשכונת בית ישראל בירושלים, ולדברי בני משפחתו, בטרם אותר, הגיעו השוטרים לבית אביו ברחוב לייב דיין בשכונה מאחר וחשבו שהוא נמצא שם, ומשלא נענו עקרו את דלת הבית, ועצרו את האב לחקירה במגרש הרוסים, בגין הכשלת שוטר.

"השוטרים אמרו לאמא", מספרים בני המשפחה, "כי כשתביא את בנה, בעלה ישוחרר. לאחר כשעה הוא אכן שוחרר. אך בכל מקרה גם הבן אותר".

העצור השלישי היה הרב פישל קופמן, שנעצר גם הוא בביתו ברחוב דוד ילין בשכונת זכרון משה. לדברי אחד מנציגי הקהילה, המשטרה חיפשה עוד שני אברכים, אולם הם לא שהו בביתם.

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי "כוחות משטרה שהגיעו אל דירות החשודים כשבידיהם צווי הבאה, לאחר שאלו לא התייצבו לחקירות במשטרת ירושלים ובמשטרת מחוז מרכז כנדרש מהם. החשודים סרבו לפתוח את הדלתות לאחר שנתבקשו כמה פעמים לעשות כן ובשל כך נכנסו השוטרים לדירה לאחר שפרצו הדלת".

"החשודים נעצרו ונכבלו מחשש להימלטותם, ואביו של אחד מהם אף עוכב לחקירה בחשד כי ניסה לשבש הליכי חקירה. בסיום חקירתו שוחרר, והחשודים האחרים הושארו במעצר להמשך חקירה".

מתי פונים לערכאות?

אהרל'ה יקטר, מ'האגודה למניעת חילול קברים', נזכר באותה הפגנה ברמלה, שעל הרקע שלה הוקמה האגודה. באותם ימים נעשו עבודות חשיפה לצורך בניית מסילת רכבת ברמלה, ובהנהלת רכבת ישראל החליטו שלא לעבוד יותר עם 'אתרא קדישא', אלא עם 'האגודה למניעת חילול קברים'.

"בפעם ראשונה שברכבת אמרו 'לא' לאתרא קדישא, ואלו החליטו להיאבק על כך, וערכו שם הפגנות. במסגרת ההפגנות, נעצרו מספר אנשים בהם גם אלו שנעצרו הלילה, ובהמשך אף הוגש כנגדם כתב אישום", מספר יקטר. לדבריו, במקום אכן היו קברים, אך בעקבות הפעילות של האגודה הם לא נפגעו.

"שבוע אחרי ההפגנה, רוטשילד נסע לחו"ל לגיוס תרומות", מספר יקטר, "הוא הצטייד עם תמונות בהם הוא נעצר ונגרר לניידת המשטרה, ואסף כסף עבור הכולל שלו. הוא תלה את התמונות וכך אסף כספים". על מה ולמה הוא לא הגיע לבית המשפט והמתין שיקחו אותו בכוח? על זה אומר יקטר, "הוא רוצה לשחק אותה קנאי, ולכן לא הגיע לבית המשפט, זה יעזור לו בסיבוב הבא בחו"ל".

אך דבר אחד מתקשה יקטר להבין: "מתי מותר לשתף פעולה עם בית המשפט הציוני, ומתי אסור? בשבוע שעבר 'אתרא קדישא' הגישו ערעור לבית המשפט בעניין הבחירות לעמותה החדשה בבית שמש ממנה פרש סלונים. האם זה מותר?".

יצחק ווייס, כתב בעיתון 'דער איד', מגיב לטענות יקטר ואומר: "ההלכה אומרת במפורש שלגבי אדם ש'לא ציית דינא', מותר לפנות לבית המשפט. במקרה הנוכחי התירו רבנים מ'העדה החרדית' לגשת לבית המשפט" הוא אומר בהחלטיות.

עוד הוא מוסיף ומציין, "'גבעת ירושלים' התדיינה במשך כשנתיים בעדה החרדית, שם הוחלט לאחר דיונים ארוכים שאסור לחפור במתחם האמור. לאחר שקיבלו את הפסק הזה, החליטו למרות הכל כן להתחיל לבנות, זאת לאחר שהיו כפופים לבד"ץ". ומסביר: "הסיבה שהם הלכו לבית המשפט, אינה להתדיין שם, אלא לקבל צו בוררות שיעכב את העבודות.

בקשר לפנייה לערכאות הוא מביא תנא דמסייע, "יש פסיקה מפורשת מר' משה פיינשטיין זצ"ל שבמקרה של פינוי בית קברות, מותר לצד שמתנגד לפנות מיידית לערכאות. הטענות של יקטר מגוחכות".
משטרה העדה החרדית אתרא קדישא דושינסקיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד