כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ש"ס מתלבטת איך להתייחס לעדינה בר שלום

עדינה בר-שלום, בתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, עשויה להצטרף בקרוב להתמודדות על נשיאות המדינה • בש"ס לא יודעים איך להתייחס

עדינה בר שלום. צילום: פלאש 90
עדינה בר שלום. צילום: פלאש 90

עדינה בר-שלום, בתו הבכורה של הגר"ע יוסף זצ"ל, עשויה להכריז על מועמדותה לתפקיד נשיא המדינה הבא.

על פי הדיווח של העיתונאי שלום ירושלמי ב'מעריב' בימים האחרונים בודקת בר-שלום באמצעות מקורבים את האפשרות להשיג את 10 החתימות הדרושות בכנסת על מנת שתוכל לעמוד לבחירה בבוא היום. בר-שלום רוצה להיות המועמדת של ש"ס, אבל מבקשת להשיג חתימות גם מחברי כנסת אחרים.

תגובת בר-שלום למעריב: "אני לא מגיבה בינתיים. זה יהיה הדבר הנכון ביותר לעשות מבחינתי ברגע זה."

הפניות הראשונות של בר-שלום הגיעו באופן טבעי לש"ס. הפנייה של מקורבי העמידה את ראשי ש"ס במבוכה. בר-שלום היא אמנם בתו של הגר"ע זצ"ל, אבל בש"ס מעולם לא תמכו בקידומן של נשים. גם ההלכה פוסלת נשים מלכהן בתפקידים ציבוריים בכירים. אחד מראשי ש"ס אמר אמש כי "אם עדינה תגיש את המועמדות שלה נביא את זה להחלטת מועצת החכמים של התנועה".

בכירים במערכת הפוליטית טענו אתמול כי בר-שלום היא דמות חינוכית פורצת דרך שפונה לקהלים רחבים, אבל נשיא המדינה חייב להיות גם דמות בינלאומית מוכרת. "הנשיא שמעון פרס העמיד סטנדרטים חדשים לתפקיד, ולא היה אדם כמוהו שמקובל בעולם. הנשיא הבא חייב לשמור על המעמד הזה. מועמדים כמו בר-שלום אולי מוכרים בארץ, אבל ספק אם מישהו שמע עליהם בחו"ל," אמרו הבכירים.

רשימת המועמדים לנשיאות המדינה כוללת את חברי הכנסת רובי ריבלין, פואד בן אליעזר ואולי גם סילבן שלום. בסוף השבוע הודיע גם פרופ• דן שכטמן, חתן פרס נובל בכימיה על מועמדותו. גם שמותיהם של דליה איציק, נתן שרנסקי ואחרים הוזכרו. ,
שס הגרע יוסף נשיאות עדינה בר שלום מועמדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד