א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הגבאי של טאהש מתנצל: "נמצאתי בעל כרחי בכנסת"

טאהש הקנאית סוערת: משב"ק האדמו"ר התלווה לראש ממשלת קנדה בביקורו בכנסת • התנצל והסביר את המעשה

המשב"ק מטאהש בכנסת. צילום: שטורעם נט
המשב"ק מטאהש בכנסת. צילום: שטורעם נט

ביקורו של ראש ממשלת קנדה סטיבן הארפר בימים האחרונים בישראל בליווי פמלייה גדולה עוררה את זעמם של חסידי טאהש המתגוררים בקרית טאהש בקנדה. הסיבה: ביקור משב"ק האדמו"ר הרב משה סג"ל רוטמן במשכן הכנסת.

הרב רוטמן שהצטרף לפמליית ראש הממשלה הקנדי השתתף בביקור של ראש המשמלה בכנסת וישב ביציע האורחים. רוטמן, המשתייך לחסידות טאהש הקנאית כנגד הציונות בשיטת סאטמר, לא ידע את נפשו עם פרסום תמונתו כאורח ביציע האורחים במשכן הציוני.

בעקבות כך כתב רוטמן מכתב התנצלות ממעמקי ליבו בו הוא מסביר את סיבת השתתפותו במשכן הכנסת ומבקש סליחה ומחילה מקהילתו ומשפחתו.

במכתב ארוך ומפורט כותב רוטמן: "נקראתי והוזמנתי אישית ע"י הפריים- מינסטער יר"ה של מדינתינו קאנדא יק"א להשתתף עמו בנסיעתו עם פמלייתו, ואחרי התייעצות עם אישי ציבור וגדולי השתדלנים של היהדות החרדית הצרופה, וכולם פה אחד ענו ואמרו שמפני כבוד המלכות לא אוכל להעיז פנים שלא לקבל הזמנה זו".

"ובכן נאלצתי להיענות ולהשתתף ולא יכלתי לסרב ובוודאי לא עלה כלל על דעתי חס ושלום לילך לשום מקום שאין רוח חכמים נוחה הימנו וכפי כאשר הורנו מרן רבינו הקדוש שליט"א (האדמו"ר מטאהש מ.ו.) בשיטת ההתבדלות על ידי רבותינו הקדושים וכן גדלתי בבית אבי ובית מורי חמי".

"אבל לגודל צערי וכאב ליבי לא שהצטרפתי לפלייתו של הפריים מינסטער יר"ה נמצאתי עם כל השיירה בליווי שמירה כבירה בלי שום אשפרות להיפרד מעם הנ"ל וגם לא גילו מראש את מקומות הביקור מטעמי ביטחון, וברגע האחרון נמצאתי בעל כרחי בפתח בית המינים רח"ל לדאבוני וכאב ליבי".

"ובהיות שנכשלתי בענין חמור כזה לא אכול למצוא מרגוע לנפשי ובפרט אשר פגעתי בקודש הקודשים כאדר חבלים נפלו לי בנעימים לשמש בקודש פנימה אצל כ"ק רבינו הקדוש שליט"א אשר כידוע גילה כמה פעמים דעת קדשו בתורת הקנאות והולך לאורם של אדמו"רי סאטמר לכן באתי בזה לגלות צערי ברבים ולהתוודות כי נכשלתי בחמורות אמנם נא ונא לדון אותי לכף זכות כי שגיתי באונס ולא ברצון, בשוגג ולא במזיד".

"ובקידה ובהשתחויה על אפי הנני מפיל תחינתי לפני צורי וקוני אשר ידו פשוטה לקבל שבים שימחל לי על המכשול שיצא מתחת ידי, ועל חילול כבוד שמים שגרמתי".

"וכן אפיל תחינתי אל מול הקודש כ"ק מרן אבינו רועינו שליט"א וראשי קהילתינו הק' וכל העדה הקדושה החוסים בצל קדשו אשר גרמתי להם בושה צער ועגמת נפש שיצחלו לי ויכפרו לי".

את מכתבו מסיים רוטמן "וכבן המתחטא לפני אביו אשא עיני אל ההרים לבקש מחילה מאבי שליט"א וכל משפחתי שימחלו לי ויקבלו את תשובתי והשם הטוב יכפר בעיד על החתום משה סג"ל רוטמן משמש בקודש אצל האדמו"ר מטאהש.
קנדה מכתב ראש ממשלה טאהש כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד